המנהג שהתחדש בבית הרב קוק

באירוע מיוחד במעמד הרב הראשי לירושלים אריה שטרן, כמאה בני ובנות נוער שיחזרו את מסורת משלוחי המנות שחילק הרב קוק בחג הפורים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/18 10:45 יז באדר התשעח

המנהג שהתחדש בבית הרב קוק
משלוח מנות בבית הרב קוק, צילום: אשכולות

ביום חמישי י״ד באדר, לכבוד חג הפורים ולציון 70 שנה למדינה, התקיים אירוע חברתי מרגש בבית הרב קוק בירושלים. בשיתוף פעולה ייחודי בין "אשכולות", "בית הרב קוק" ומרכז סיור ולימוד ראשית ירושלים, כמאה נערים ונערות מתנועת הנוער עזרא, שיחזרו מנהג עתיק של הרב קוק- קבלת ומסירת משלוחי מנות. בית הרב קוק התמלא בכלייזמרים, עדליאדע ,ילדים מחופשים ומשלוחי מנות כפי שהיה נהוג בבית הרב קוק בשנות ה 30 עוד טרם הקמת המדינה.

האירוע התקיים במעמד הרב אריה שטרן - הרב הראשי לירושלים; חברי מועצת העיר ירושלים איתי גוטלר, פלר חסן נחום ועופר ברקוביץ, ראשי בית הרב-הרב חיים פוגל הרב יוחנן פריד, הרב אברהם טייץ ויאיר דן, ראשי תנועת עזרא, בנות ובני נוער מהתנועה.

בבית זה חי ופעל הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל משנת 1923 תרפ"ג כרבה של ירושלים וכרב ראשי של ארץ ישראל, הבית שימש כאבן שואבת לרבנים, מנהיגים, דיפלומטים אנשי רוח ולעם כולו  ללא הבדל בגודל הכיפה סוג הכיפה ואם יש כיפה. הרב שאף לראות בארץ ישראל בית יהודי לאומי גאה במורשת אבותיו ומלא בעשייה חלוצית ומפותחת, בבית מתקיימים סיורים למבקרים ותוכניות חינוכיות לאור דמותו של הרב".

הרב שטרן בבית הרב קוק

הרב שטרן בבית הרב קוקצילום: אשכולות

 

מנכ"ל "אשכולות", אדיר ושיניה אמר באירוע: "שחזרנו היום מנהג חשוב של קבלה ומשלוח משלוחי מנות ומתנות לאביונים, מנהג שהיה מקובל על ידי הרב קוק עוד טרם הקמת מדינת ישראל. באירוע מרגש זה אנו מחדשים מסורת שהולכת להפוך לקבועה- פעם בשנה בחג הפורים, מסורת שמאפיינת במיוחד את משנתו של הרב קוק שדגל בקירוב לבבות וחיבור בין כל החלקים בחברה הישראלית, חילונים ודתיים כאחד". 

יו״ר "התעוררות" עופר ברקוביץ אמר בסיום האירוע: ״הרב קוק היה איש של כלל ישראל ואהבת ישראל. שחזור המסורת של חלוקת משלוחי מנות מרגשת. עלינו לדאוג בפורים כמצוות הרב לאביונים, לדאוג גם לשמח אותם ולחבר את עם ישראלו כולו. עלינו גם להמשיך לחבר תחת כנפי בית הרב את כלל שבטי ישראל, הדתיים ושאינם דתיים. כאן בירושלים אנחנו מנסים כל העת לחבר בין הציבורים השונים, זה יהיה סוד הצלחתה של ירושלים, הגיוון והאחדות".
 

הרב שטרן בבית הרב קוק

הרב שטרן בבית הרב קוקצילום: אשכולות