5 מוזאונים שחייבים להכיר!

ביום המוזאונים הבינלאומי שיחול ביום חמישי ה-3 במאי, תתאפשר כניסה חינמית למוזאונים רבים ברחבי הארץ. הבאנו לכם את חמשת המוזאונים שאסור לכם לפספס, ויבטיחו חוויה מהנה ומעשירה לכל המשפחה!

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/18 12:41 יא באייר התשעח

5 מוזאונים שחייבים להכיר!
צילום: שאטרסטוק

יום המוזאונים הבין-לאומי נחגג מדי שנה החל משנת 1977 במטרה להנגיש לקהל הרחב את תחומי המדע, האמנות, האדריכלות ומורשת התרבות - המוצגים במוזאונים. במסגרת יום זה יתקיימו מגוון פעילויות ייחודיות בדגש על פעילויות אינטראקטיביות הכוללות משחקים דיגיטליים ושימוש באפליקציות הנייד השונות להכרת המוזיאון ומוצגיו. הבאנו לכם רשימה של חמישה מוזאונים שאתם פשוט חייבים להכיר.

 

המוזאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס - חולון

אם אתם חובבי קומיקס, המוזאון הזה הוא ממלכה. קהילת הקריקטוריסטים והקומיקסאים בישראל רואים בו הגשמת חלום מאחר והוא מאפשר מסגרת קבועה לפעילויות בתחום. המבקרים בו נחשפים לאמנויות הקריקטורה והקומיקס, ומטרתו, לקדם את ההבנה בנחיצותה של הקריקטורה.

כתובת: רח' ויצמן 61, חולון,  טלפון 03-6521849.

צילום: shutterstock

 

 

מוזאון המדע ע"ש בלומפילד - ירושלים

במוזאון תערוכות מתחלפות בנושאי מדע וטכנולוגיה. והפעם מתקיים בו פסטיבל של קרטון לכל המשפחה, לרגל התערוכה "רק קרטון-לחשוב מחוץ לקופסא" עם שלל פעילויות ואירועים בהן סדנאות בנייה והתנסות. כמו כן, תתאפשר הזדמנות אחרונה לבקר בתערוכת אופניים 200X2 ,תערוכה בין-לאומית לציון 200 שנה להמצאת האופניים.

כתובת: שדרות המוזאונים 3, טלפון: 02-6544888.

מוזאון המדע

מוזאון המדעצילום: עידן ועקנין

 

 

מוזאון העליה הראשונה ע"ש משה ושרה אריזון - זכרון יעקב

המוזאון ממחיש את סיפורם של עולי העליה הראשונה בשנת 188, באמצעות סרטונים המתארים את קורותיה של משפחה מרגע עלייתה לארץ. שלוש קומות המוזאון מתארות תקופות שונות בחיי העולים. במוזאון מתקיימות סדנאות מגוונות המעשירות את החוויה והופכות את המבקרים לחלק מעולמם של אנשי המושבות הראשונות לפני- 127 שנים.

כתובת: הנדיב 2, זכרון יעקב. טלפון: 04-6294777

צילום: מוזאון העליה הראשונה

 

 

מוזאון האדם והחי - רמת גן

המוזאון מציג בצורה חווייתית את עולם האדם והחי, בין היתר הוא עוסק בנושאי התקשורת והחושים, התנועה והשלד, המוח ומערכת העצבים ועוד. בל"ג בעומר יתקיימו בו פעילויות מודרכות לקהל הרחב בשילוב הפעלה דיגיטלית דרך הסמארטפון.

כתובת: הפארק הלאומי, רמת – גן, טלפון: 03-6315010.

צילום: shutterstock

 

 

מוזאון ארץ ישראל - תל אביב

המוזאון מציג את תולדות הארץ ותרבותה, הוא מתפרש על פני 200 דונמים ו-15 מבנים ובמרכזו, תל ארכיאולוגי מהמאה ה-12 לפני הספירה. בשטחו ניתן להתרשם מפסיפסים עתיקים, גתות, וטחנת קמח ישנה. כמו כן, במוזאון פלנטריום מרשים המציג את עולם החלל ומנגיש אותו בצורה חווייתית ומעניינת. בל"ג בעומר יתקיים משחק דיגיטלי לגילוי אוצרות המוזאון אשר באמצעותו יוכלו המשתתפים לצלם ולהצטלם, לפתור חידות, להגיב לתצוגות ועוד. כמו כן, יתקיימו פעילויות דיגיטליות שונות בתערוכות המוזאון השונות.

כתובת: חיים לבנון 2, רמת אביב, תל-אביב. טלפון 03-6415244.

צילום: shutterstock

 

רשימת המוזאונים הפתוחים ללא תשלום ביום המוזיאונים הבינלאומי, מפורסמת באתר איגוד המוזאונים הישראלי ובאתרי האינטרנט של המוזאונים ברחבי הארץ.