"הללויה" מופע אורקולי חדש בעיר דוד

לכבוד שנת היובל לאיחוד ירושלים, השיקו רשות הטבע והגנים  ועיר דוד מופע אור קולי חדשני שיוקרן על גבי העתיקות את סיפור שיבת ציון

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/17 11:11 ח בתמוז התשעז

"הללויה" מופע אורקולי חדש בעיר דוד
המופע האורקולי, צילום: AVS

לרגל שנת החמישים לאיחוד ירושלים, הושק בגן הלאומי עיר דוד שליד הכותל המערבי המופע האורקולי "הללויה"- אטרקציה קבועה, רב חושית ראשונה מסוגה בארץ. "הללויה" תפתח את שעריה לציבור הרחב החל מ-16 ביולי.
המופע יוקרן חמישה ימים בשבוע, שלושה סבבים בכל ערב, בשפות: עברית, אנגלית, צרפתית, וספרדית.

המופע מציג על גבי עתיקות עיר דוד את סיפור החזרה אל ירושלים לפני יותר מ 2000 שנה - סיפור שיבת ציון. החוויה הלילית מורכבת משני מופעים, הראשון על רקע חומות העיר העתיקה- בחפירות חניון גבעתי, והחלק השני על גבי עתיקות עיר דוד בחפירות שטח G. 

בניגוד למיצגי מולטימדיה אחרים אשר מוקרנים על גבי קירות ישרים, המופע "הללויה" מוקרן באמצעות 13 מקרנים שונים על גבי מדרון אבן תלול - רב ממדי, המתנשא לגובה של 12 מטרים, ומורכב משרידי ירושלים הקדומה מלפני 3000 שנה. עובדה זו הופכת את חווית הצפייה למוחשית עד שאפשר כמעט לגעת בעיר המתעוררת לחיים. ייחודיות נוספת של המופע החדש באה לידי ביטוי בכך שהוא מוקרן תחת כיפת השמיים, ובכך מנצל את מזג האוויר הייחודי של ירושלים, ואת הנוף המרהיב הנשקף מהמקום: העיר העתיקה, רכס הר הזיתים, הר הצופים, עמק המלך, ומורדות עיר דוד.

המופע האורקולי

המופע האורקולי צילום: AVS

לאחר שצפינו במופע ביום ההשקה, נוכל לספר לכם כי המופע מעניין מאוד ובהחלט סוחף את כל החושים על ידי אור, צבע, צלילים, תמונות וכמובן המקום המיוחד שבו הוא נמצא והממצאים האותנטיים שבו. כל הדברים מתחברים יחד בהרמוניה, בצורה מקצועית ביותר.
החלק השני של המופע מוקרן בתוך אתר עיר דוד ומציג את סיפורה של העיר בימי נחמיה. זוהי בחירה מעניינת ולא שגרתית מכיוון שספר נחמיה אינו נכלל בתכנית הלימודים לבגרות ולכן פחות נחשפים לסיפור שלו. למופע יש ערך המוסף בשל החיבור שהוא עושה בין סיפור שיבת ציון של נחמיה, לשיבת ציון שלנו היום. בצורה מאוד מרגשת הוא שוזר בין ההיסטוריה להווה, ובין החורבות לבניין.
המופע מתאים לילדים ומבוגרים. הוא מתאים בעיקר לילדים מגיל 10 ומעלה, אך גם קטנים יותר יוכלו להנות ממנו, כל עוד אינם נבהלים מרעשים פתאומיים. אין ספק שהיינו מחליפים ערב של צפיה בסרט בקולנוע בצפייה במופע "הללויה".
 
מאחורי המופע החדש, שתוכנן והופק על ידי חברת AVS במשך שמונה השנים האחרונות, עומדת עמותת עיר דוד יחד עם רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות, משרד התיירות, משרד ירושלים ומורשת, החברה הממשלתית לתיירות ועיריית ירושלים. 

המופע האורקולי

המופע האורקולי צילום: AVS

לדברי חתן פרס ישראל, דודל'ה בארי, מנכ"ל עמותת עיר דוד: "לאחר שהגענו לשיא הקיבולת של האתר במהלך היום, הבנו שעל מנת להגדיל את מספר המבקרים עלינו למתוח את שעות הפעילות גם ללילה ומכאן נולד הרעיון של 'הללויה'. אנחנו צופים שהודות למיצג, שמאפשר חוויה חדשה ושונה גם לקהל הרב שכבר מכיר כיום את עיר דוד, נביא להגדלה של היקף המבקרים בכ-50% ועלייה מכ-400,000 מבקרים בשנה כיום לכ-600,000 מבקרים בתוך שנה, ובתוך 5 שנים הגעה להיקף שנתי של מיליון מבקרים ביום ובלילה". 

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים: "עיר דוד הממוקמת בלב העתיק של ירושלים היא מוקד עלייה לרגל לכל המבקרים בעיר הבירה. החוויה החדשה היא עבודת אומנות המשלבת בין העתיקות אותן אנו רוצים להעצים ובין הטכנולוגיה המתקדמת ביותר – בלי פגיעה כלשהי באתר עצמו. חזון ראש העיר ירושלים המשולב בחזון משרד התיירות להגדיל את מספר התיירים ל-10 מיליון דורש פיתוח אתרים מחד והקטנת העומס מאידך. הפתרון של המיצג הוא שילוב ביניהם. עוד פעם רואים עד כמה חשוב שיתוף הפעולה שבין השותפים בהפעלת הגן הלאומי".

שר התיירות יריב לוין אמר בערב ההשקה: "השקת מיצג הלילה בעיר דוד – אתר תיירות מרכזי בירושלים, המביא את סיפור שיבת ציון, מרגשת פי כמה על רקע ציון 50 שנה לאיחוד ירושלים. החוויה הלילית צפויה להאריך באופן משמעותי את שעות פעילות האתר המארח מידי שנה כ-400 אלף מבקרים בשעות היום. המיצג מצטרף לאטרקציות נוספות שחנכנו בתקופה האחרונה בירושלים, המספקות מוקדי משיכה לתיירים הרבים המבקרים בישראל. אני גאה להיות חלק מהפרויקט הנהדר הזה המעשיר את חווית התיירים בישראל, במיוחד לנוכח העלייה הדרמטית של 25% בכניסות תיירים מאז תחילת השנה".

"האתגר היה ליצור משהו חדשני שיעביר סיפור היסטורי, לכן בחרנו את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שמעבירה חוויה עוטפת לצופה", מוסיפה אוריה דסברג, מנהלת הפיתוח בעיר דוד. "האותנטיות נשמרה על ידי ההקרנה על גבי העתיקות עצמן כשחשוב לציין שמדובר בטכנולוגיה שלא מחייבת התערבות במרחב הארכיאולוגי שזהו אתגר בפני עצמו. רבים מכירים ומבקרים בעיר דוד ביום ואני שמחה שאנחנו פותחים כעת את שערנו גם בלילה - השעות היפות של עיר דוד וירושלים".


ניתן להזמין כרטיסים למופע כבר כעת ב- 6033* ובאתר האינטרנט של עיר דוד
 
 
לצפייה בטריילר: