הכדורגלן לשעבר בבית הרב קוק: "מדהים שדמות כזאת גדולה חיה בבית כזה פשוט"

עידן טל ביקר בבית הרב בירושלים והתרשם מכתביו ומדמותו הצנועה, "לוקח על עצמי לארגן לימוד של שחקנים ואנשי מקצוע מתחום הכדורגל והספורט בבית הרב". על סוגית משחקי הכדורגל בשבת הוא אמר כי הוא "קורא לעשות מה שנדרש כדי שהמשחקים יתקיימו בימי החול"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/12/17 22:52 יט בכסלו התשעח

הכדורגלן לשעבר בבית הרב קוק: "מדהים שדמות כזאת גדולה חיה בבית כזה פשוט"
עידן טל בבית הרב קוק, צילום: בית הרב קוק

שחקן הכדורגל לשעבר עידן טל סייר היום בבית הרב קוק ועיין בחלקים מכתביו שעסקו בחשיבות הספורט במסורת היהודית. בנוסף לכך הוא התייחס לסוגיית משחקי הכדורגל בשבת.

"הביקור בבית הרב קוק זצ"ל בירושלים", הוא סיפר, "היה מאוד מסתורי ומעניין עבור אחד כמוני שראה מגרשים ענקיים והרבה אוהדים סביב משחקי הכדורגל".

לדבריו, הוא שאל את עצמו "כיצד יש הבדל כל כך גדול בין דמות ציבורית כמו הרב שחי בבית פשוט, לבין עולם הספורט שסוחף המונים". טל הוסיף כי "הגיע הזמן לפקוד את המקומות הללו שבהם פעלו גדולים כמו הרב קוק, התורה שיצאה משם בישרה על האפשרות לשלב הכל, כולל ספורט ותורה מבלי לאבד את קדושתה של השבת והמסורת היהודית".

טל (42) פרש ממשחק פעיל לפני 4 שנים ובמהלך קריירהף שהתפרשה על פני 20 שנהף הוא כיכב במספר קבוצות כמו הפועל ת"א, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים איתם זכה בארבע אליפויות ושני גביעים. כמו כן הוא שיחק בספרד ואנגליה ורשם במדי נבחרת ישראל 69 הופעות.

"אני לוקח על עצמי לארגן לימוד של שחקנים ואנשי מקצוע מתחום הכדורגל והספורט בבית הרב", הבטיח הכדורגלן לשעבר, "מתוך הבנה שמדינת ישראל צריכה לעודד ספורט אך לא לעודד חילול שבת במרחב הציבורי. אני קורא מכאן לאפשר לכל עם ישראל להשתתף במשחקי הספורט ולעשות מה שנדרש כדי שהמשחקים יתקיימו בימי החול".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן