החגיגה נגמרת או רק התחילה? אמאזון חסמה את המכירה של הספר הריק על 'תולדות העם הפלשתיני'

אחרי מספר ימים ותגובות רבות שעורר הספר על תולדות העם הפלשתיני שכולו דפים ריקים, מאות תגובות נאצה על הספר באתר אמאזון, הוחלט לעצור את מכירת הספר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/17 00:48 כט בסיון התשעז

החגיגה נגמרת או רק התחילה? אמאזון חסמה את המכירה של הספר הריק על 'תולדות העם הפלשתיני'
תולדות העם הפלשתיני מאת אסף וול, צילום: צילום מסך

הסאטירקן וההיסטוריון אסף וול עורר הרבה תשומת לב בשבוע האחרון לאחר שהוציא לאור את ספרו 'ההיסטוריה של העם הפלשתיני' שכולל 132 דפים ריקים עדכן וול בדף הפיסבוק שלו כי אתר המכירות אמאזון חסם את האפשרות לקנות את הספר. הספר הגיע למקום הראשון בקטיגורית ספרים שעוסקים במזרח התיכון ווול זכה גם להתעניינות תקשורתית ויוצאת דופן במיוחד על רקע העובדה, שהספר חסר טקסט לחלוטין, כאמור. 

"ככל שהספר התקדם בדירוג", עדכן וול, "הגיע עד המקום ה70 באמזון (ועקף על הדרך את גרישם, קן פולט וסטפן קינג!) החלו להגיע קללות במסנג'ר ובטוויטר. היה ברור לי שמתארגן משהו ואכן בבוקר קיבלתי הודעה מההוצאה לאור של אמזון". ההודעה שצטט וול עדכנה אותה כי לאור תגובות רבות של גולשים שמתלוננים על הספר הם החליטו להסיר אותו מרשימת המכירות. 

וול עדכן כי "מיותר לציין שההוצאה אישרה את הספר לפני הוצאתו. הספר עדיין נמצא באמזון, אבל אין ספק שבני דודנו ואנשי השמאל הפרוגרסיבי נותנים פייט. ביום האחרון הופיעו פתאום מאות תגובות שליליות לדף הספר באמזון. גם עיקר הפניות שאני מקבל, הם איך לעזאזל אמזון מרשים דבר כזה, כי הרי רק על אפרטהייד ישראלי מותר לכתוב".