האדום האדום הזה קורא לכם!

החל מסוף השבוע הבא ובמשך כל הסופ"שים של חודש פברואר, יתקיים בדרום זו השנה ה-13, פסטיבל הפרחים האדומים. "דרום אדום" הוא חגיגת מרבדי הכלניות והנוריות ביוזמת הקק"ל בשיתוף ראשות הטבע והגנים, שהגשמים האחרונים מבטיחים שלא יהיה בהם מחסור.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 24/01/18 11:58 ח בשבט התשעח

האדום האדום הזה קורא לכם!
דרום אדום, צילום: יח"צ

כשאומרים צבע אדום ודרום, אינסטינקטיבית חושבים על טילים וקטיושות ואזעקות, אבל בימים אלה חייבים להחליף דיסקט כי החל מסוף השבוע הבא ובמשך כל הסופ"שים של חודש פברואר, יתקיים בדרום זו השנה ה-13, פסטיבל הפרחים האדומים. "דרום אדום" הוא חגיגת מרבדי הכלניות והנוריות ביוזמת הקק"ל בשיתוף ראשות הטבע והגנים, שהגשמים האחרונים מבטיחים שלא יהיה בהם מחסור. ו"אלף פרחים לפתע יפרחו יכסו את עין המדבר".

פעילויות הפסטיבל יתקיימו במרחבים הירוקים בין נחל שקמה לנחל הבשור. וגם הצבע הירוק המכסה את הנגב הצפוני הוא באדיבות גשמי ינואר.

מדובר באירועי תרבות, אמנות, טיולים ואוכל ישראלי, והופעות בכל חמישי בערב לסירוגין של יהודה פוליקר, מוש בן ארי, שלום חנוך, שלומי שבן וחוה אלברשטיין, חנן בן ארי ואחרים.

בפינות שונות של הפריחה האדומה לאורך סופי השבוע יחכו למבקרים שחקנים מחופשים לדמויות מעברה של מדינת ישראל, לציון שנת ה-70 להקמתה וסדנאות הפעלה ויצירה, ללא תשלום. בכל יום שישי של חודש הפסטיבל ייערכו ירידי איכרים ביער שוקדה, בכוכב מיכאל, בחווה ההולנדית ובמקומות אחרים, עליהם ניתן יהיה להתעדכן גם בדף הפייסבוק של הפסטיבל וגם בכניסה לקיבוץ רוחמה, בחניון רעים, בכניסה הדרומית לדרך הבשור, בצומת דבירה.

דרום אדום יד מרדכי

דרום אדום יד מרדכיצילום: יח"צ

תערוכת צילומי טבע תתקיים באתר הראשונים סמוך לקיבוץ רוחמה, סיורי חינם מודרכים לבורות ובארות בנגב, יחברו את הבאים לסיפורי התורה על רועי אברהם ורועי יצחק, כולל מצוקי נחל גרר. טיולים כאלה בהם יספרו המדריכים גם על ההתיישבות באזור לפני קום המדינה יימשכו כשעה וחצי ומתאימים לכל המשפחה. חבל שחלק גדול מהפעילויות האלה מתקיים בשבתות, אבל אוהבי הארץ ימצאו שפע הצעות גם בימי חמישי ובשישי בבוקר.

ואם כבר נוסעים דרומה, כדאי לעצור בשדרות, כדי להתרשם מהשינוי שעבר בשנים האחרונות על העיר הזו, תוך כדי התרשמות מפסטיבל האוכל שייערך בה ודוכני מכירת מזוזות ושזירת סלים של קבוצת "הרוקמות" יוצאות אתיופיה. תחנה קסומה נוספת היא יריד היוצרים בקיבוץ צאלים שיפתח את שעריו בימי שישי בשעה 10:00, ו"שושקודה" ביער שוקדה.  

קיבוץ עלומים יצטרף לחגיגה האדומה ביום רביעי (7.2), בכנס "בארות בנגב", ומרוץ שליחים "אל בארות המים" שיחולק ל-32 קטעים של ריצת שטח לא תחרותית ויהיה פתוח לכולם ללא תשלום. חובבי מרוצים יוכלו להשתתף גם במירוץ העממי ביער שוקדה ב-16 בפברואר, שיצא לדרך בשעה 8:00 ומחייב הרשמה מראש.

 

חובבי אופניים יוכלו להשתתף במרתון יום שישי 9.2 בכניסה לקיבוץ בארי. חייבים הרשמה מראש. במחלבת צאלה באותו שישי יהיו, בתשלום, סיפורים ושירים הודים, ריקודים, בגדים ותכשיטים, צילומים בתלבושת הודית, מוסיקה ואווירה.

ואסור לשכוח את חוות היענים מול פארק אשכול שתפתח את שעריה בצהרי שישי 16.2, את הסיורים בבית הבד של מושב יושיביה, ב-23 בפברואר, את מופע כלי בראשית במושב תאשור בשישי 23.2, ומי שיכול לפנות את עצמו וילדיו באמצע השבוע, יוכל להגיע ביום שלישי 27 בפברואר למו"פ דרום שם תתקיים תצוגה חקלאית ותוצג פעילות מחקרית.

שווקי תוצרת חקלאית של משקי הדרום יתקיימו בימי חמישי במושב ישע, בימי שישי במושב שדה צבי, בחדר האוכל של קיבוץ סעד עם תבשילים של אוכל ביתי לשבת, במושב כוכב מיכאל וביער שוקדה.

מדרשת נצרים תערוך סיורים מודרכים אל אנדרטת אוגדת הפלדה במשולש הגבולות, וצפייה בסרטון התיישבות י"א הנקודות בנגב בימי המנדט. סיורי משפחות יתקיימו גם בנתיב העשרה ובקיבוץ חצרים על קו המים הראשון לנגב.

בקיבוץ תקומה אפשר יהיה כל יום שישי לקטוף עם הילדים תותים ואננסים, ובכפר מימון, בחצר של אורה, כל שישי לסייר בבוסתן שבו כ-80 זנים של פירות אקזוטיים. ועוד לא הזכרתי את שביל הסלט במושב תלמי יוסף, שם יתקיים קטיף עצמי של עגבניות ומלפפונים לאכילה במקום, לעבור בפרדס תפוזונים סיניים (ידעתם שכל פרדסי השרון עברו לנגב?), בליקוט עצמי של תפוחי אדמה וגזר, שאפשר לקחת הביתה, ועוד.

כל יום שישי ביד מרדכי תתקיים פעילות לילדים במכוורת, יהיה סיור חקלאי בחוות הדקלים בערוץ נחל גרר, סיור בחוות הקקטוסים הענקית בתלמי יוסף, ובמבוך צמחי התבלין והבושם במושב ניר משה הנקרא "מבוך מרים". במושב נתיב העשרה יוקרן הסרט "החיים בצל החומה" על המציאות הבטחונית בדרום, בקיבוץ מפלסים סדנת ציור על זכוכית, חוות הסוסים תפעל במושב גיאה, טיולי הטרקטורונים במושב יתד, סדנת יצירות מבית מדרשת התורה והארץ בשדה צבי, אתר מורשת הקרב של הצנחנים "חץ שחור" קרוב למפלסים, מוזיאון "מעוז מול עזה" בסעד, ומרכז מורשת גוש קטיף בניצן. כמובן גם "הגדת חבל ימית" במרכז המבקרים של מושב דקל.

 

דרום אדום

דרום אדוםצילום: יח"צ

טוב, חייבים לעצור, כי למרות שהזכרתי רק מעט מהרבה, הפרינציפ ברור: כל ישוב, קיבוץ, אתר מורשת, יער, פינת נוף, ערוץ נחל, גלריה, משק, מחלבה ובית אוכל בנגב הצפוני, הצטחצחו ותכננו פעילות חווייתית לכל הגילאים במהלך סופי השבוע של פברואר. צריך פשוט לקחת מפה ליד, להיכנס לאתר "דרום אדום" בפייסבוק, ולתכנן. הדרום הפורח קורא לנו, ושווה להיענות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן