ביקורת סרט: 7 דקות אחרי חצות

אוהבים סרטי פנטזיה? אל תהיו בטוחים שתאהבו את הסרט הזה. שילוב של פנטזיה ודרמה בסרט אחד, והתוצאה - מומלצת ולעתים עצובה

חדשות כיפה דימה חוסקי 20/06/17 12:49 כו בסיון התשעז

ביקורת סרט: 7 דקות אחרי חצות
7 דקות אחרי חצות, צילום: צילום מסך יוטיוב

שם הסרט: 7 דקות אחרי חצות - A Monster Calls

ז'אנר: פנטזיה, דרמה

מועד עליה לאוויר בישראל:  מאי 2017, מציג כעת בקולנוע

ציון IMDB: 7.5

 כחובב סרטי פנטזיה כאשר אני הולך לסרט בו מופיעות מפלצות ישנה ציפייה כללית כי הסרט ישמור על רמה מסוימת של קלילות המועברת דרך ההרפקאות המוצגות על גבי מסך הקולנוע.  אך בסרט הזה,  המשלב פנטזיה עם דרמה, נזכה לצפות במשהו מיוחד. מיוחד בזה שהפנטזיה המיוצגת על ידי מפלצות וקטעי אנימציה, משולבת עם המציאות המלווה בדרמה וקשיי החיים.

כך מתחיל סיפורו של הסרט:  "זהו סיפור על גיבור שהוא גדול מדי בכדי להיות ילד אך קטן מדי בכדי להיות גבר". קונור בן ה-13 הוא נער מתבודד המתקשה עם המסגרת הבית ספרית, נער בעל כישרון רב בציור, הנאלץ להתמודד עם סיוט קבוע הפוקד אותו בכל לילה.

הסיוט הפוקד אותו מקבל תפנית, כאשר מפלצת מגיעה אליו באחד הלילות ועושה עמו הסכם: המפלצת תספר לקונור שלושה סיפורים ובתמורה הוא יספר לה את הסיוט הגדול ביותר שלו. כך מתחילה לה ידידות מורכבת בין קונור לבין המפלצת. את קולו של המפלצת מדובב באופן מרשים ליאם ניסן.

סיפורי המפלצת לוקחים את קונור אל מסע מופלא בעולם הפנטזיה ואת הצופים אל עולם מרשים של אנימציה המשולבת בסרט באופן מושקע ומהנה ביותר. סיפורים אלו מלמדים את קונור ואת הצופים מוסר השכל על החיים ועל כך שלא תמיד החיים פשוטים ולפעמים אין דמויות טובות ורעות, שחור ולבן, אפילו לא בסיפורים ואגדות.

7 דקות אחרי חצות

7 דקות אחרי חצותצילום: צילום מסך יוטיוב

המפלצת מסייעת לקונור להתמודד עם חייו החברתיים ועם אתגרי החיים (שאיתם לעיתים כולנו נאלצים להתמודד). החברות שנרקמת ביניהם  משרה לעיתים תחושת פחד ואי נוחות על הצופה כיאה למצבו הרגשי של ילד מתבגר המתקשה לישון בלילות עקב סיוטיו, מתקשה בבית ספרו עקב מעשי ילדים אחרים וכזה שהזעם ומצבו הרגשי לא תמיד מאוזנים. על כן יחסי קונור עם הסובבים אותו ואף עם חברו המפלצת חוטפים לעיתים מנות זעם וכעס שמקורם בכעסים שיש לו על החיים.

חברותם של המפלצת ושל קונור לוקחת אותם אל ההתמודדות הקשה שיש לקונור עם הסיוט הגדול ביותר שלו, וכך הצופים שיצליחו להתחבר רגשית אל קונור יזכו לחוות סיפור מרגש, דרמטי ולעיתים כואב שנקרא החיים והאתגרים הכרוכים בהם.

בעיני, הסרט עשוי באופן מעולה, רווי בסצנות מרשימות בוויזואליות שלהן, סיפורים המציגים באופן סימבולי את החיים וכן מציגים כאב רגשי באופן אנושי ומציאותי ביותר המאפשר לצופה להתחבר אל הדרמה המוצגת על גבי המסך. עם זאת, הצופים המתעמקים בפרטים הקטנים עשויים לחוש חוסר שביעות רצון מכך שלא תמיד ניתן הסבר מפורט בנוגע לסיפורי הרקע של הדמויות המופיעות בסרט.

הסרט מומלץ מאוד ולמרות האנימציה והמפלצות, מורכבותו ברמת הסיפור האנושי הופכת אותו לסיפור המיועד למבוגרים יותר מאשר ילדים. כעת כדי לגלות מהו סיוטו הגדול של קונור נשאר רק ללכת ולצפות בסרט.

למי מומלץ הסרט:

חובבי הדרמה יוכלו לחוות חוויה רגשית חזקה. כדי להקל על הצופים, היא מוצגת לנו בעזרת מפלצות וקטעי אנימציה. הצופים שאוהבים לראות חידושים, יהנו משילוב חדיש שנוצר כאשר מחברים דרמה ופנטזיה. השילוב הזה מציג עולם מעניין השווה צפייה.

למי הסרט הוא Big No No:

לאנשים המחפשים קלילות, הרוצים להנות מסרט פנטזיה קלאסי ולכאלה שעבורם הליכה לקולנוע היא אפשרות לתת למוח לנוח ולא להתעסק בסוגיות מורכבות או דרמתיות שעשויות לבאס.

https://www.youtube.com/watch?v=iaRlWbEswo4