ביקורת סרט - שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי

סיפורה של אם הכואבת את אובדנה של בתה ומחפשת צדק. סרט מרשים שמלווה ומטריד גם ימים רבים אחרי הצפייה.

חדשות כיפה ציפי קלר 22/02/18 12:34 ז באדר התשעח

ביקורת סרט - שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי
שלושה שלטים מחוץ לאייבינג, צילום: צילום מסך מיוטיוב

אל תיבהלו מהשם הארוך של הדרמה האנושית המטלטלת הזו. שם הסרט משקף במידה רבה את הבנאליות של הרוע ובכך עוסק הסרט. מדובר בסרט מרשים שמלווה ומטריד גם ימים רבים אחרי הצפייה.

פסיפס אנושי מפורט ומורכב מוצג בפנינו בדרמה אלימה ורלוונטית. זהו סיפורה של אם הכואבת את אובדנה של בתה ומחפשת צדק. אחרי חודשים שאף פושע לא נתפס בפרשת הרצח של בתה, מילדרד הייז נוקטת בצעד נועז וחוכרת שלושה שלטי ענק בכניסה לעיירה בה היא גרה עם אצבע מאשימה כלפי השריף הנערץ של העיירה. כאשר סגנו, גבר שעדיין נאחז בסינר אמו ועם נטייה לאלימות מחליט להתערב, הקרב בין מילדרד ואנשי החוק של אבינג הופך לממשי ואלים.

הסרט אינו מתחנף לצופיו ובשל כך חלק מהסצינות קשות לצפייה אבל בהחלט מעוררות מחשבה ורגש רב. הסרט אינו חוטא ב'פוליטיקלי קורקט' שנפוץ כל כך בסרטים אמריקאים והוא מתמודד עם בעיות שכיחות בעולמינו בדרך אמיצה. הסרט מציג דמות נשית חזקה שלא נראתה עד כה על המסך . האם, שהיא הגיבורה הראשית, מתמודדת עם מותה של בתה ברצון להביא קצת צדק לעולם ובודקת את גבולות האלימות והחוק. המשחק המרשים של כל השחקנים מאפשר את בניית הפאזל האנושי המרתק המוצג בסרט זה. הזעם כמניע דמויות רבות בסיפור מטופל בדרכים פתלתלות המאפשרות להיכנס לרגשות עמוקים יותר ולניסיון להבין לאן אפשר להמשיך מאלימות כל כך נוראה.

לסיכום, זהו סרט מטלטל עם תסריט מבריק מלא בסצינות של ניבולי פה ואלימות שהן חלק אינטגרלי של העלילה אך יחד עם זאת זהו בהחלט קולנוע מרשים ואיכותי.

במאי: מרטין מקדונה . 115 ד'. ארה"ב 2017

 

 

אלימות   –


צניעות –


התנהגות ושפה חיובית ונקייה –  


ערכים  –


שווה צפייה  -

 

איכות קולנועית - 

 

https://www.youtube.com/watch?v=7-rW72JWgdY

 

ציפי קלר - מנהלת הספריות ומרצה לתקשורת ולחינוך במכללה האקדמית הרצוג.


 

https://www.youtube.com/watch?v=7-rW72JWgdY