ביקורת סרט - "לאהוב את וינסנט"

סרט קולנוע ראשון שמשלב אנימציה מציורי שמן המבוססים על התמונות שוינסנט ואן גוך צייר ו- 800 המכתבים שכתב, אם אתם חובבי אמנות ורוצים לנוח לרגע מההכנות לחג הפסח זהו הסרט בשבילכם.

חדשות כיפה ציפי קלר 15/03/18 09:42 כח באדר התשעח

ביקורת סרט - "לאהוב את וינסנט"
לאהוב את וינסנט, צילום: צילום מסך מיוטיוב

אם אתם חובבי אמנות ורוצים לנוח לרגע מההכנות לחג הפסח זהו הסרט בשבילכם. מדובר בסרט ייחודי בצורתו. סרט קולנוע ראשון שמשלב אנימציה מציורי שמן המבוססים על התמונות שוינסנט ואן גוך צייר ו- 800 המכתבים שכתב . הציורים צוירו ע"י יותר מ- 100 ציירים ויחד עם המכתבים הם מספרים את סיפור חייו ומותו המסתורי של הצייר וינסנט ואן גוך. הטכניקה מדהימה ביופייה ומאפשרת לנו להיכנס לתוך ציוריו של ואן גוך כמסע לתוך עולם מקביל.  

 הסרט לוקח אותנו למסע שבמרכזו  עומדת דמותו של ארמנד רולן, בנו של ידידו הטוב של ואן גוך. לאחר שנודע דבר מותו של וינסנט, ארמנד יוצא למסור מכתב אחרון שכתב הצייר לאחיו. במסע זה הוא פוגש את כל האנשים שווינסנט פגש בשנות חייו האחרונות אשר שופכים אור על סיפור חייו המרתק ועוזרים לארמנד לתהות על מותו המסתורי. העלילה מתרחשת לאחר מותו של ואן גוך וחוזרת לאירועים שקדמו למותו בצורה של רשומון המציב את הגרסאות השונות למותו כאפשרויות מגוונות להבנת מותו. מספרי הגרסאות השונות לוקחים אותנו לעבר וסיפורם מוצג בציורים שחור לבן העומדים בניגוד לציורים של ואן גוך המצוירים בצבעים בוהקים והם מרכז הסרט. השאלה והמבוכה לאורך כל הסרט היא האם   ואן גוך נרצח או התאבד. המסע אליו אנו יוצאים יביא אותנו לתובנות עמוקות באשר למהות החיים על פי ואן גוך ואולי גם על מהות החיים עבורנו.

שם הסרט בעברית מאבד את המשמעות הכפולה של הסרט. שכן, עד סוף הסרט כולנו אוהבים את ואן גוך אך המקור הוא כי כך חתם  ואן גוך על מכתביו Loving Vincet .

כאמור, סרט ייחודי, אמנותי, מעניין וחוויתי אך קצת מעייף את העיניים...

במאי: דורותה קוביילה, יו וולצ'מן. 94 ד' . בריטניה / פולין 2017.

 

צפייה מהנה!


 

לא לאלימות –


צניעות –


התנהגות ושפה –


ערכים  – 


שווה צפייה - 

 

איכות קולנועית – 


 

 

 ציפי קלר - מנהלת הספריות ומרצה לתקשורת ולחינוך במכללה האקדמית הרצוג.


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן