ביקורת טלוויזיה: שלטון הצללים

הסדרה "שלטון הצללים" שיצר היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט המשודרת בהוט, מתרחשת בכנסת ומכניסה את הצופה לעולמם המרתק של היועצים הפרלמנטרים.

חדשות כיפה דבורה גינזבורג - יועצת פרלמנטרית 02/05/18 16:03 יז באייר התשעח

ביקורת טלוויזיה: שלטון הצללים
שלטון הצללים, צילום: צילום מסך

יועץ פרלמנטרי נהרג בתאונת דרכים, אחיו מקבל מידע כי ייתכן שמדובר ברצח מאחר והמנוח נחשף למידע רגיש. האח מתקבל לעבודה כיועץ במקום המנוח מבלי לחשוף את זהותו ומתחיל לנהל חקירה סמויה בתקווה לגלות מי רצח את אחיו ומדוע.
הסדרה "שלטון הצללים" שיצר היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט, חיים אביחיל ורז יובן , המשודרת בהוט, מתרחשת בכנסת ומכניסה את הצופה לעולמם המרתק של היועצים הפרלמנטרים.

כמו כל סדרה טובה מדובר כמובן בהגזמה פראית: לא כל היועצים מנהלים את החכי"ם שלהם, יש חכי"ם עצמאיים מאוד. לא כל היועצים מאותגרים ביחסי אנוש, וכמי שמשמשת יועצת פרלמנטרית כבר כמעט 5 שנים- מעולם לא הוצעו לי הטבות כלשהן מלוביסטים שמנמנים וחנפנים. 
מה שכן, קטעים מן הסדרה מצולמים בכנסת מה שמעניק לה נופח אותנטי מאוד- הבידוק הביטחוני המופרז בשער פולומבו אפילו לעובדים קבועים, ההתנהלות בלשכות החכי"ם, במציאות הן הרבה יותר קטנות, והמזנון הבשרי הידוע לשמצה המיוצג ע"י מנת הקוסקוס עם הירקות של יום שלישי.
אהבתי את המשחק של חן אמסלם, היא נכנסת מצוין לדמות היועצת השתלטנית של השר לביטחון פנים שנראה כמו הכלאה מדהימה של ארדן ובנט, גם את אביב אלוש, שמתקבל לעבודה אחרי שהוא מתחצף לחכי"ת בשירותי הנשים, ואת הופעת האורח של ח"כ איתן כבל האמיתי, שהוא אכן, ח"כ חביב ונוח לבריות גם במציאות. יש גם אמירות חזקות של נחושתן, שהוא על תקן ה"קוזו" של הסדרה: "אם הח"כ יצליח, היועץ ירוויח- אם לא היועץ ישלם את המחיר" ו"כותרת הצעת החוק היא אף פעם לא המטרה האמיתית של החוק". אבל מעולם לא שמעתי על סנדביצים לשימוש עצמי שלא עברו את הסלקציה בשער פולומבו ונזרקו לפח על ידי המאבטח מטעמי כשרות. לא בודקים מה הבאנו לאכול. אפשר להירגע.