שאל את הרב

תרומה, כשרות מאפיה, גוי, מזוזה

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 11/11/10 21:16 ד בכסלו התשעא

שאלה

שלום כבוד הרב/בנים,

יש לי מספר שאלות,

1. אני חייל, מרוויח כ350 ש"ח בחודש, וקשה לעקוב אחרי 35 ש"ח מעשר בחודש, אני תורם יותר,האם זה בסדר? ועוד שאלה, כשאני שם כסף בקופת צדקה שבבית הכנסת בבסיס, החיילים שם משתמשים בכסף לכל מיני מטרות כמו קניית אוכל ושתיה בזמן השיעורים, זה בסדר?

2.יש לי בשכונה מאפיה ששייכת לערבים, אך הם קונים את הקמח וכל המוצרים מיהודים, האם זה עדיין לא כשר?

3.יש תופעה שהגיעה לארץ עם עולי חבר העמים, יש לי כמה חברים שאמם לא יהודיה מצד האם, אבל כן מצד האב, וכשהגיעו לארץ עשו להם ברית מילה, למרות שהם לא נחשבים יהודים, אני מבין מדוע האב או הסב היהודי התעקש, אך מה דינם של הילדים? גרים?יהודים?

4.שמתי לב שהרבה אנשים, דווקא היותר דתיים, לא מנשקים מזוזה כשנכנסים למקומות שונים, אפילו בית כנסת לפעמים, אולי זה ניראה לי מוזר מהחוסר ידע שלי, אשמח אם תסביר לי את זה.

תודה רבה!,

אתם עושים עבודה נפלאה ועוזרים מאוד!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בסד
שלום רב.
אשריך אתה מפריש נכון .מעשר ממש אבל רצוי לתת לעניים ורק אחר כך לצרכי ציבור.כמו כיבוד בבית הכנסת. אבל אם קשה למצא עניים אז אפשר לסים בקופה בבסיס.
2.רק אם יש כשרות אנו קונים אבל אם אין תעודה אין לקנות שם.
3.אם הם לא התגירו אז אינם יהדים. אין ברית המילה נחשבת גיור ..
4.אין נשוק המזוזה מצווה אלא רק מראה כי אנו מחבבים את המצוות.אל תלמד התנהגות זו מאנשים אלו אלה המשך בדרכך הטובה לנשק מזוזה בכניסתך וביציאתך.
5.בהצלחה ובברכה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות