שאל את הרב

תהיות על הכתרה ופעילויות השמינית..

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/12/07 17:25 כד בכסלו התשסח

שאלה

שלום,

רציתי לשאול, הרי כל פעולה שעושים בחיים צריך שתהיה לה תכלית מסויימת, ובאמת אני משתדלת לפני כל דבר שאני עושה או מקום שאני הולכת אליו לשאול את עצמי בשביל מה בעצם אני עושה את זה.

עכשיו אני בשמינית ועוד מעט יתחילו כל הפעילויות הרגילות,הכתרה וכל הדברים האלה, ולמען האמת ניסיתי לחשוב מה התכלית בכל זה, ולא מצאתי, ובגלל זה גם קשה לי להיות חלק מכל זה! אני יודעת שזה כיף ושצריך להנות לפעמים אבל באמת שאני שואלת את עצמי בשביל מה כל ההשקעה הזאת והזמן שמבזבזים על זה?

תודה מראש

וחנוכה שמח!

תשובה

שלום לך,

יישר כח על השאלה היפה.

קודם כל, אני באמת לא בטוח שכל ההשקעה מוצדקת, בהחלט יכול להיות שאפשר היה להשקיע קצת פחות בחגיגיות ויותר בפעילויות ערכיות של עזרה לזלות וכדו'. אבל בכל זאת בהחלט אפשר למצוא תכלית בפעילויות האלה משתי בחינות מרכזיות.

קודם כל, מהבחינה החברתית. אם באמת הפעילויות מתארגנות ברוח טובה זה מחזק את הקשרים החברתיים שזה דבר מבורך לכשעצמו. בדיוק כמו פעילויות של תנועת נוער שעושים ביחד דברים וכך מתגבש הביחד, ובעז"ה אפשר לנצל אותו אחר כך לכיוון דברים חיוביים יותר. אמנם בשמינית כבר הלימודים נגמרים אבל עדיין יש הזדמנות לגלות בנות טובות ולהתבחר אליהם ואולי באמת להמשיך איתם הלאה גם בשנים הבאות.

דבר שני, מהבחינה היצירתית. בדרך כלל, אין הזדמנות במשך החיים שלנו ליצור ולהביע את הפנימיות שלנו. הכתרה ופעילויות דומות נותנות דרור לחוש היצירתי שלנו. כמובן, שצריך שהכל ינבע מתוך אמת פנימית אלוקית ולא חס ושלום מהנפש הבהמית שלנו, אבל אם באמת משקיעים, בהצגה, בשירה, אפשר למצוא מקום להבעה עצמית, וממילא למודעות עצמית גבוהה יותר שהיא הבסיס לתיקון האישיות שלנו.

אגב, עם קצת יצירתיות, אפשר בהחלט ליצוק תוכן ערכי גם בהכתרה וגם בפעילויות השונות. אם מטרת החגיגות תהיינה לא רק ביקורת על המוסד וכדו', אלא גם ובעיקר דירבון האנשים לשיפור, לשימת לב לזולת וכו', אז בהחלט יש תכלית ראויה וטובה לכל הפעולות.

כתבתי שתי נקודות שנראות לי. כמובן, שהישום שלהם תלוי בחברה ובכיתות, ומן הסתם גם בך. את בהחלט יכולה לנסות לגבש קבוצה, שתגרום לכך שהפעילות תועיל ותסייע לאותן נקודות שהזכרתי. מכל מקום יתכן בהחלט שיש נקודות נוספות. נשמח מאד לקבל מהגולשים את דעתם בענין.

בהצלחה רבה.

טוביה
tsbias@actcom.co.il

כתבות נוספות