שאל את הרב

שמירת הברית - לבנים בלבד

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/05/09 20:53 יז באייר התשסט

שאלה

שלום רב אני בחור דתי בן 26 רווק שמזה כמה שנים פשוט מכור לאתרי פורנו.אני ממש מנסה להפסיק אך ללא הצלחה אני חושב שייתכן שזה פוגע לי גם במוטיבציה של הדייטים ושל הרצון לצאת עם בנות מה לעשות??? אודה לכם אם תוכלו לעזור לי דרך המייל תודה

תשובה

שלום לך

אנחנו שמחים שאתה פונה אלינו.

קודם כל ודבר ראשון - למצוא באופן דחוף אפשרות לחסום גישה לאתרים רעים. אני לא יודע איך ומה, אבל תמיד יש אמצעים שיכולים להקשות עלינו. גם אם הם מעכבים ולא מונעים לגמרי - גם זה חשוב מאד. בהמשך לזה - להתאמץ להפחית את מספר הנפילות. גם אם אי אפשר להפסיק לגמרי, אבל להפחית, ולו במעט זה חשוב מאד מאד.

דבר שני - ועשה טוב. כאן יש כל מיני אפשרויות. יש הרבה שממליצים על התנדבות באיזה מסגרת - למצוא מקום להשקיע בו את הלב והנפש שלך. אפשר גם להשקיע בבן אדם למקום - ובפרט - להשקיע בברכות ותפילות בכונה. זה יעד שני - ועשה טוב - כל ברכה שמוציאים מהפה אומרים אותה מילה במילה ולאט. (מה זה קשור לזרע לבטלה - קשור וקשור, אבל קצר המקום מכדי להסביר).

דבר שלישי - ענין סגולי. סגולה שהובאה בפוסקים, וזה גם חשוב בפני עצמו - לא ללכת ארבע אמות בלי נטילת ידיים. להכין נטלה עם מים ליד המיטה - וישר כשקמים בבוקר ליטול ידיים.

אני חושש שתראה את התשובה שלי ותגיד לעצמך - הוא מורח אותי, מספר לי על סגולות ועל דברים אחרים, ולא באמת מתיחס לבעיה שלי. אז כאן נדרשת ממך מלחמה נוספת - להאמין בעצמך ובדרך שכתבתי (לא המצאתי אותה, כמובן) ולהחליט שעכשיו בזה אתה משקיע ואלו היעדים שלך: להמעיט את הנפילות, לברך ולהתפלל בכונה, וליטול ידיים ליד המיטה. אם בחצי שנה הקרובה תממש את היעדים האלו, אני חושב שזה התחלה מאד מאד טובה להמשך בע"ה

כמובן, שנוסף לכל זה להרבות תפילה לקב"ה שינחה אותך בדרך הנכונה ויעזור לך להתגבר ולהתמודד עם כל הנפילות.

מקוה שהועלתי מעט

טוביה
tsbias@Actcom.co.il

כתבות נוספות