שאל את הרב

קידושין, משה רבנו

חדשות כיפה הרב חגי לונדין 20/01/13 04:52 ט בשבט התשעג

שאלה

שלום לך כבוד הרב

יש לי מספר שאלות, ואודה לך מאוד עם תוכל לענות לי עליהן:

1) כאשר זוג יהודי מתחתן על פי דת משה וישראל, הם יוצרים ברית עם הקדוש ברוך הוא, מקודשים זה לזו, ומחברים את נשמותם יחדיו. כפי ששמעתי באחת ההרצאות, הזוג נהפך להיות כנשמה מחוברת לעולמים. אם כך, במקרים שחס ושלום שלא יהיו עלינו, ואחד מבני הזוג נפטר, והבן זוג מתחתן בשנית עם חופה וקידושין, איך זה יכול להיות? הרי הנשמות של אותו זוג מחוברות, ואמנם הגוף נפטר מהעולם, אך הנשמה לנצח קיימת. הם לעד ביחד. הרי לא מתחתנים עם הגוף שהוא הבל הבלים, אלא עם הנשמה...

איך אפשר להתחתן פעם שנייה?

2) בתורה כתוב ששמו של משה הוא מפני שבת פרעה משה אותו מהמים. הפעולה 'משה' היא בעברית, והרי הם דברו מצרית. איך מסבירה זאת התורה? והרי רק אחרי שלושה חודשים היא משה אותו מן המים אז מה היה שמו שהעניקה לו יוכבד אימו בברית מילה. בעלי משער שבגלל שמשה היה נביא, שמו היה משה גם בלידה כי שם זה ניבא את מה שיקרה לו בעוד שלושה חודשים על ידי בת פרעה.

3) לפני מודעה וגילוי דעת, אומרים שלוש פעמים את המשפט "מיכאל הכהן הגדול שר ואפוטרופוס של ישראל"... אפוטרופוס היא מילה יוונית, איך היא נכנסת בתפילה? למה לא אומרים "מיכאל הכהן הגדול, שר וממונה על ישראל"?

תודה רבה וכל טוב.

תשובה

שלום וברכה

1)אדם יכול להתחבר עם כמה נשמות. בעולם הזה שהמציאות מוגבלת הדברים מופיעים בנשמה המופיעה מולי, אבל מצד האמת אנו קשורים נשמתית לכל המציאות ולכן כאשר המציאות מאפשרת ניתן ליצור קשר עם נשמה נוספת (שלמה המלך למשל נשא אלף נשים)

2) יש לכך כמה הסברים אולם לדעתי ההסבר הוא שהתורה 'שמה בפיה' של בת פרעה את השם משה כי יש לכך משמעות רוחנית (והיא עצמה באופן הכרתי לא קראה לו כך), ואכן ייתכן שגם הוריו קראו לו כך מתוך רוח הקודש

3) ישנן מילות ש'גוירו' על ידי חכמי ישראל והם הכניסו בהם משמעות יהודית (כמו המילה סנהדרין), ודוקא המקור הלועזי מאפשר דיוק יותר במילה

בברכה חגי

כתבות נוספות