שאל את הרב

פרשת הרב מוטי אלון

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 18/12/13 15:34 טו בטבת התשעד

שאלה

שלום לכבוד הרב שרלו

רציתי לשאול אותך שאלה פשוטה:אחרי כל הפרשה הזו של הרב מוטי אלון מהי התובנה הכי חשובה שצריך לדעת.אני כל כך מבולבלת מכל הנושא הזה אז אני צריכה מישהו חכם כמוך שיעשה לי קצת סדר ויעזור לי.

אני מקווה שזו לא חוצפה.תודה

תשובה



שלום וברכה

התובנה החשובה ביותר הייתה ונותרה תעודת הזהות של אבינו הראשון: "כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ד' לעשות צדקה ומשפט".
אנו, בניו של אברהם אבינו, המנסים ללכת בדרכיו ולהמשיך את המסע הגדול בו פתח, מושבעים ועומדים לעשות צדקה ומשפט. אנו לא רשאים להניח לבעל סמכות לנצל את החלשים ממנו – בשום דרך ובשום צורה; אנו לא רשאים לאפשר קיום של מצב שבו התורה עלולה חס ושלום להוות גורם המונע התמודדות עם עוול בשל פסיקה לא נכונה ומעוותת את התורה עצמה בתחומי איסור לשון הרע וכבוד תלמידי חכמים; אנו מחויבים ליצור חברה בה ידע כל אדם שאם פגעו בו – הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לפנות למערכות המשפט החוקיות של המדינה ולפעול דרכן, ורק אם הבחירה שלו היא בין להמשיך להיפגע ולאפשר שייפגעו אחרים ובין פניה לפורום תקנה – שיפנה לפורום תקנה; אנו נתבעים לטהר את החברה בה אנו חיים מאפשרות שדווקא ה"שקופים" והחלשים שבחברה ישלמו את מחיר העוצמה; אנחנו חייבים בד בבד עם כל זה לעשות את כל מה שההלכה מחייבת, וגם האנושיות, כדי לשמור על כבודו, שמו הטוב, חירותו וחפותו של זה שמתלוננים עליו, וכן על זה הדרך.
פורום תקנה הוא חלק משבועה זו ללכת בדרכיו של אברהם אבינו. הוא יעמוד לימין כל מי שנעשה לו עוול בתחום הניצול והפגיעה – לא חס ושלום כתחליף לרשויות החוק וכשיטה לכבס כביסה מלוכלכת בשקט, כי אם להפך - וימלא את החלל העצום של התמודדות עם פגיעות וניצול שמסיבות רבות ומגוונות לא ניתן להתמודד איתן בדרך אחרת. התובנה העמוקה ביותר היא שכל מי שנפגע או נפגעה ואינו מוצא מענה ייראה בפורום תקנה את הכתובת שתסייע בעדו להסיר את הפגיעה בו, ופגיעות עתידיות בנפגעות ובנפגעים עתידיים.

כל טוב

כתבות נוספות