שאל את הרב

עצרת תפילה

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 29/11/15 15:53 יז בכסלו התשעו

שאלה

שלום הרב.

חזק ואמץ לרב

רציתי לדעת מהיא דעת הרב בנושא הפיגועים בימינו.

1. האם כשיש גזרה יש עניין לא להתפלל לביטול הגזירה?

2. האם רק כשיש סכנה קשה ראוי להתפלל?

3. מתי צריך להתפלל ברוב עם, כשיש גזירות קשות על העם?

4. אם אנו בזמן פוטנציאלי לגאולה כללית, מה צריך לעשות כדי להראות לקב"ה שאנו רוצים את זה?

5. כשמשה רבנו ראה שיש גזירות ומתים מעם ישראל, הוא עזב את הלימוד וכינס תפילה...

יכול להיות שהוא טעה וביטל תורה?

6. ברוך ה' יש תשובה, ויש תורה ויש צניעות, מדוע בכל זאת מתים מישראל ויש גזירות מצד המוסלמים,

הרי כל התורה הזו צריכה לעמוד לנו?

7. אם יכנסו לתפילה תסכים להצטרף בכל מחיר?

תשובה

שלום

א. תמיד יש להתפלל, אך לדעת שיתכן שהגזירה תמשיך, כהנהגת הייחוד ולא בהנהגת המשפט. כפי רצון ד'. הזעקה עצמה על המשבר היא חובה דאורייתא ואינה משתנה גם אם נראה שמדובר בגזירה כהנהגת הייחוד.

ב. כשיש סכנה יש מצווה מדאורייתא להתפלל לכולי עלמא (גם למ"ד תפילה דרבנן), גם אם אינה קשה.

ג. מפורט ברמב"ם בתעניות.

ד. ללכת בדרך התורה ויראת שמים שלימה, ובכלל זה גם יישוב כל חלקי א"י ואהבת חינם. והעיקר לימוד אמונה בעמקות וברוחב.

ה. ח"ו לומר שמשה טעה. רק חז"ל רשאים היו לומר כך ברוח קדשם. כנראה בזמנו היתה לזה סיבה דחופה. ולא כתוב שביטל תורה.

ו. יש דילטורין בתןכנו כמו בחיילות בית דוד, דהיינו הפייסבוק וכד' ששם שופכים דם אנשים על בסיס שמועות. וגם לא ברור דיו לרוב האומה מי היא ומה גודל רוחה, המוביל לקיום מצוות בדביקות.

ז. לא בכל מחיר, ורק אחרי שהרה"ר מובילים זאת

כל טוב

כתבות נוספות