שאל את הרב

"עברתי פגיעה מינית"

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/06/10 22:50 טו בתמוז התשע

שאלה

אני מחביאה אצלי סוד איום. לפני שנה עברתי פגיעה מינית. לא סיפרתי על זה לאף אחד עד היום. מאז אני מרגישה נורא. יש לי פחדים וסיוטים בלילות. אני מרגישה טמאה ומלוכלכת. האם אצליח להשתחרר מזה אי פעם? האם בחור ישיבה טוב וצדיק יסכים להתחתן עם אחת כמוני? אם קרה לי דבר זה אומר שמשהו בי לא בסדר ואני צריכה לחזור בתשובה או לכפר על משהו?

תשובה

שלום לך. לפני הכול אני מלא הערכה והערצה על האומץ לפנות ולשתף אחרי הדבר הנורא שקרה לך. לצערנו הטרדות, פגיעות מיניות ומקרי אונס קורים הרבה יותר ממה שהיינו רוצים לחשוב. זה עלול לקרות לכל אחת ובכל מקום גם ללא שום אשמה מצידך. הרבה פעמים מצד אדם שמכירים, לפעמים אפילו בתוך המשפחה.
אתחיל מסוף שאלתך. חס וחלילה! בוודאי שאת לא צריכה לחזור בתשובה על שום דבר. המנוול שעשה לך את זה הוא זה שצריך לחזור בתשובה, ומי יודע אם אי פעם בעולם יוכל לכפר על מה שעשה. התורה קובעת שאונס זה כמו רצח - "כי כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה". וכי מי שנרצח בדם קר על ידי מחבלים צריך לעשות תשובה על מה שעשו לו? המחשבה כאילו משהו בך לא בסדר ויש בך איזו אשמה זה מין רעל וארס נפשי שזה שפגע בך השאיר אצלך. הפושע היחיד זה הוא. את האחרונה בעולם שצריכה להתבייש. להפך! את זכה, טהורה, וצדיקה.
הדבר היחיד שאת צריכה לעשות עכשיו זה לטפל בעצמך ולדאוג שמה שקרה לא יפריע לך בהמשך חייך. את שואלת האם זה אפשרי? בהחלט. דבר ראשון זה לא להישאר לבד. אין שום הצדקה שתמשיכי לסחוב לבד בלב את המשא הכבד של הסוד הזה. את חייבת לשתף מישהי שתתמוך בך ותיתן לך כוח וליווי בדרך הזו. זה יכול להיות אמא, אחות גדולה, בת דודה, מורה. מישהי בוגרת שאת סומכת עליה.
נוסף לזה, צריך לדעת שמעשה כזה משאיר מִשקעים בנפש אבל אם מטפלים בהם נכון בהחלט אפשר להשתחרר מהם ולחיות חיים טובים ומאושרים. דברים כאלו לא נעלמים מעצמם. לפעמים הם רק מודחקים ואז יום אחד מתפרצים החוצה. אם קרה דבר כזה, לך או לחברה שלך, אל תהססי ופני באופן מיידי (גם כדי לטפל במקרה של חשש הריון) ל'מרכז לסיוע לנשים דתיות' - 02-6730002 (24 שעות ביממה, הפנייה חינם ובעילום שם). הן מנוסות בטיפול במקרים כאלו. הן ייעצו לך, ידריכו אותך ויפנו אותך לטיפול מתאים עם מישהי מקצועית שתוכל לעזור לך להשתחרר מהפחדים, הזיכרונות והצלקות.
דיברנו על בנות, אך כמובן שגם לבנים עלולים לקרות דברים כאלו, ויש מספר מיוחד שבנים דתיים יכולים לפנות אליו – 02-5328000.
לגבי החתונה, זה הדבר האחרון שצריך להדאיג אותך עכשיו. אין שום סיבה בעולם שבבוא היום לא תזכי בעזרת ה' להקים בית נאמן בישראל אפילו עם בחור ישיבה צדיק, שיאהב אותך וידאג לך ותגדלו ביחד באושר את ילדיכם החמודים. בתור בחור אני יכול לומר לך בוודאות שלבנים רציניים באמת לא יפריע להתחתן עם מישהי שעברה מה שאת עברת, אלא הם רק יידעו להעריך אותה יותר על כך שהצליחה להתמודד בגבורה עם דבר כזה ולהמשיך בחייה.
שה' ייתן לך את הכוחות להתגבר ולצמוח למרות הדבר הקשה שעברת, ותזכי לחיים טובים ומאושרים כמו שבאמת מגיע לך.
כל טוב
יוני
yoni@makshivim.org.il
נכתב בהתייעצות עם אנשי מקצוע

פורסם בעלון 'עולם קטן'

כתבות נוספות