שאל את הרב

סילבסטר

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/12/09 23:27 יד בטבת התשע

שאלה

רוווב חברותי יצאו לחגוג את הסילבסטר - אני לא :/

עצוב לי !

אני יודעת שהוא היה מזיק ליהודים . אבללל אני רוצה לחגוג את תחילת השנה האזרחית וסיום שנת 2009 ולא את יום פטירתו של הסילבסטר !

אוווווווווווווווף

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בע"ה

לשואלת היקרה שלום וברכה,
אומנם חלפו מס´ ימים מאז הסילבסטר. אולם השאלה שהעלית היא רלוונטית לכל יום בחיינו.
הרצון הרגעי שלי "להינות" אל מול ההבנה שהחיים הם דבר יקר, כל כך לא ברור מאליו, כל כך נדיר! העובדה שהקב"ה שם בנו נשמה חיה מחדש בכל בוקר, מצריכה אותנו לשאול את עצמנו שוב ושוב- "מדוע"?! במה זכינו שיש בנו נשמה פועמת בכל יום מחדש..?

אנו אומרים בכל בוקר- "מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה..." ואז- "רבה אמונתך". במי רבה האמונה שלו? קראתי פעם בספר "האם יש סיכוי לאהבה" (תקראי, מומלץ בחום!) שהכוונה שהקב"ה מאמין בנו! הוא מאמין שאנחנו מסוגלים וראויים לחיים מחדש בכל רגע נתון. ואם לא היה חושב שאת ראויה לחיים- אזי "כאבק פורח וכחלום יעוף" כפי שאומרים בתפילת ר"ה.

החיים כל כך שבריריים. איך נוכל לבזבז אותם על בילויי הבל..? על רגעים קטנים ו"נעימים" בצורה כ"כ רגעית ולא עמוקה? תרבות המערב משתלטת עלינו עד לרמה שנורא נורא קשה לנו להפסיד בילוי "רק כי הוא רצח יהודים..."

צריך לרדת לשורש הדברים על מנת להבין עד כמה מיותר ולא ראוי ולא כדאי לחגוג את הסילבסטר..

על פי עובדות היסטוריות ומחקרים רבים, ניכר כי סילבסטר היה כומר, תושב רומא, שנבחר לכהן כאפיפיור בין השנים –335- 314 לספירת הנוצרים. סילבסטר הזה היה ידוע בדעותיו האנטישמיות ובנסיונותיו להטביל לנצרות ולעקר את הדת היהודית. ההסטוריה טוענת שהוא ערך מסעות צלב קטלניים ורצח עשרות אלפי (!!) יהודים. יש כל מיני גרסאות לגבי הסיפור, מה שבטוח הוא שאין שום סיבה לחגוג יום זה. כשם שלא היית יוצאת לחגוג את יום השואה. האם נראה לך שייך לצאת לחגוג יום בו נהרגו אלפים אלפים של יהודים רק "בגלל" שאינם נוצרים? שהם רוצים לחיות חיי תורה ומצוות בדרך האמת?!

אין ספק שדבר זה מגוחך ולא מתאים כלל.

מעבר לכך, גם חגיגות השנה האזרחית כשלעצמן הן בעייתיות. הספירה הנוצרית התחילה ביום בו צלבו את יש"ו (ימח שמו וזכרו). היום בו סברו כמה מחבריו (אז עוד לא היו לו מאמינים כלל) שהיהודים הם שרצחו את יש"ו כיוון שקינאו בו על כך שהאלוקים עבר לבחור בו מאשר בשאר עמ"י. הם סברו שיש"ו היה בנו של ה-אל ועוד כל מיני דברים מופרכים. ביום בו הוא נצלב, התחילו מאמינו להקים אחריו דת, אמונה, כת. שמאז ועד היום ידועה בכינוי "הנצרות".

לא אלאה אותך בדיבורים עליהם. אין שום טעם. אשתדל להוסיף אור וצדק במקום לטפל בבני החושך...

היהדות בניגוד לכל אלו, חיה חיים של תוכן, של ערך. של מהות, של משמעות. ראי איך נראה אצלנו ה"ראשון לראשון" ואיך נראה אצלם...
אצלנו יום ראש השנה הוא יום של כובד ראש, רצינות, יראה וחולשה אוחזת בכל מתפללי בית הכנסת. "מי במים ומי באש... מי בקיצו ומי לא בקיצו, מי ישלו ומי יתייסר... מי יחיה... ומי- ימות!!" זועק החזן וכולנו בוכים ומתייפחים, קולות הנשים המבוגרות, האברכים, הרבנים, אנשי הקהילה, בכי חרישי, רועד. מודאג. זהו יום דין! יום בו העולם כולו מגיע למשפט, איזו חרדה!

ואצלם.. יום של הוללות, של חוסר ערך ותוכן. יום של סתמיות. יום של בזבוז. יום של ריק וחלילות. יום של השתכרות וזילות... יום של מסיכות וזיקוקים. איזה מין יום זה..? מה חוגגים? את העובדה שהתחלפו 2 ספרות בפלאפון..??

נדמה לי שדווקא היום הזה צריך לחזק אותך, אשרייך! שזכית להיות מבנות האור. אשרייך, שאת בת של מלך מלכי המלכים. חלק מהעם הנבחר. חלק מעם שחושש ודואג לעתידו. שחי את חייו בצורה ערכית, מלאה, אמיתית, רוחנית, קדושה. מוסיף אור ואהבה בעולם. מוסיף קודש...

והלוואי שמחשבה זו תצליח לשמח אותך ולהפיך בך עידוד ואמונה בהי"ת!

אשמח מאוד (!) להמשיך לעמוד איתך בקשר דרך המייל האישי שלי, אנא, אל תהססי...

inbalush.w@gmail.com

בהצלחה רבה!!
ה´ עימך,
כל טוב
ענבל

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות