שאל את הרב

מצבנו בעם..דתיים חילונים

חדשות כיפה הרב מאיר צוקרמן 14/06/07 02:34 כח בסיון התשסז

שאלה

בס"ד בקישור לשאלה https://www.kipa.co.il/ask/show/120700

ולפסיקה בעקבותיה עלו בי כמה שאלות..

במלוא הרצינות אני שואלת.. המצבים שנוצרים הם באמת בעייתים וכו' ובכל זאת אפשר להתמודד איתם ולא להתפשר אם נפסוק כך לרוב שבגלל הבעיתיות בעניין יש לוותר על פעילות במסגרת קבועה עם חילונים?? מה יהיה הסוף של הציבור שלנו..

כשאני רואה כמה הציבור החילוני מדרדר אני מתחילה לקלוט כמה עבודה יש לנו בתור ציבור.. וזה גורם לי להבין יותר ויותר שאנחנו די חיים בחממה של עצמנו..עד מתי אתה חושב שאין אנו אמורים לפגוש חילונים במסגרת קבועה כגון עבודה משותפת?

האם הנשאלת היתה יותר בוגרת נשואה וכ' האם היתה פסיקה אחרת?מה דעתך בעניין כיצד את ממליץ לנסות להשפיע לטובה על אחינו החילוניים?

תשובה

המצב הטבעי של עם ישראל הוא שכל החברה היא חברה שומרת מצוות. מצב לא טבעי הוא כאשר חלק כה גדול של העם אינו שומר מצוות, ואינו מודע לחשיבות שמירת המצוות אצל אלה השומרים מצוות. כך מגיעים למצבים מאד מוזרים.
עובדה היא, שבחברה הציונית דתית, רוב הבנים משרתים בצבא, אע"פ שהצבא הינו מסגרת מעורבת- דתיים/חילונים, בנים/בנות. נכון, שרת במסגרת ישיבות ההסדר מבטיח שלא לשרת ביחידה מעורבת בנים/בנות, אך בכל זאת, היחידות אינן הומוגניות. האם זה מצב טוב? לא כל כך.
חלק גדול מהבוגרים בחברה הציונית דתית עובדים במקומות עבודה מעורבים כמו בצבא. זה לא המצב הטבעי של עם ישראל, ואנו חיים בו במעורבות גדולה, בידיעה שהמצב אינו טבעי.
מערכת החינוך אינה מעורבת (דתיים/חילוניים) וטוב שכך.
אני מניח שאם היה מדובר בשואלת בוגרת יותר, היתה התשובה שונה.
הרב קוק בזמנו התייחס אל ה"עט" כאל כלי הנשק שבו נלחם את מלחמתה של היהדות הטהורה והאמיתית, כנגד אלה שאינם שומרים תורה ומצוות. אני מניח כי היום היה כולל ב"עט" זה את כל עולם היצירה, ההגות והתקשורת. בכלים אלה "נפגש" הציבור השומר תורה ומצוות, עם אלה שאינם שומרים תורה ומצוות.
(שימי לב: העונה הינו ישי קרוב, ולא אני. יש לך אפשרות להגיב על השאלה באופן ישיר לעונה)

כתבות נוספות