שאל את הרב

מכתב אהבה- דבר תורה לפרשת ואתחנן

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/08/12 22:36 יד באב התשעב

שאלה

שמע ישראל! זועק משה רבינו אל העם את הזעקה שעוד יזעקו מיליונים בדורות שלאחר מכן- במלחמה, באנקיווזיציה, בשואה ובבתי הכנסת שבגוש קטיף!

זוהי זעקת האומה, שנשמעת בכל אוזן ובכל לב, בכל העולם ובכל הדורות שהיו ושיהיו- זעקת החיבור!

מייד לאחר הזעקה, אנו מכריזים ["ואהבת את ה' אלוקיך".]

"קריאת שמע" היא מעין מכתב אהבה בינינו לבין הקב"ה, היא מהווה קריאה לדבקות ולקשר עם ריבונו של עולם.

אם יצא לכם לכתוב מכתב אישי לחבר טוב או לקבל אחד כזה מחבר, אתם בוודאי מכירים את התחושה; יש מכתבים שאתה חוזר וקורא אותם שוב ושוב, מנסה להבין כל פעם מחדש את מה שכתוב גם בין השורות, אתה זוכר את צורת האותיות שנכתבו ובאיזה שורה נמחקה אות, מתרגש במילים מסוימות יותר מאחרות ויותר מכל בולע בשקיקה את שורת החתימה שכוללת לא מעט אהבה.

זה הסיפור שלנו עם הקב"ה, ["סיפור אהבה"! ]

לפני השינה, אנו רוצים להיזכר באהבה הזו,כשאנו משכימים בבוקר אנו רוצים להיזכר באהבה הזו, רוצים להזכיר לעצמינו למי אנו שייכים, בשביל מי עמלנו כל היום הזה, ולמי אנו רוצים שיהיה לנו כוחות מחר. ובעצם מחדדים את המטרות שלנו, את הרצונות שלנו.

["ואהבת"- מה שאהוב אוהב]

במלאכי א',ב'- מסופר לנו, מה בדיוק הקב"ה אוהב- ["אהבתי אתכם אמר ה'"]

הקב"ה מספר לנו שמושא האהבה שלו הוא אנחנו! עמ"י!

לכן, באהבה שלנו לעמ"י נגלה שאנו אוהבים את ה' ולא את עצמינו, כי אהבה אמיתית היא זו שיודעת להיכנס אל נעליו של הזולת , להביט בעולם דרך עיניו, ללמוד לאהוב מה שהוא אוהב- אפילו אם הדבר רחוק מאוד מעולמי שלי.

שנזכה לומר בלב שלם- "נפשי חולת אהבתך!"

*נכתב על בסיס רעיון שקראתי בספרו של הרב יהושע שפירא "בקרבך קדוש".

שבת שלום!

חברים מקשיבים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות