שאל את הרב

מזונות ילדים שנופלים רק עלי

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 06/03/16 12:25 כו באדר א'

שאלה

שלום רב,

לצערי אני ובעלי התגרשנו לפני שנה לאחר פערים שבלתי ניתנו לגישור. הגרוש עזב את העיר בה גרים הילדים וחודש וחצי לאחר הגירושין התחתן בשנית ועבר למרכז. עד כה שילם מזונות במשך 3 פעמים בלבד. הילדים גדלים אצלי כל השבוע והגדול פגוע מאביו ולא מדבר עימו והקטנה רואה את אביה אחת לשלושה שבועות כאשר מגיע לבקרה לשעה. מאחר ואיני מסוגלת לגדלם לבד וביטוח הלאומי לא מוכן לשלם לי מזונות פניתי להוצאה לפועל ופתחתי תיק נגדו ועל אף כך אינו משלם מזונות ילדים. הוא אף הפסיק לשלם בית ספר לבן הגדול. איני יודעת למי לפנות שכן גם אין לי הכתובת שלו. כל התקופה אני מנסה לדבר על ליבו של בני לשוחח עם אביו אך ללא הועיל. שני הילדים מרגישים נטושים שכן אביהם התחתן כל כך מהרר ועזב למרכז הארץ מרחק גדול. אין דין ואין דיין אני מיואשת איך בן אדם מסוגל לא לזון את ילדיו לא להיות מעורב בכלום בחייהם אני דואגת לכל דבר להכל

תשובה

שלום

אני מבין את הכאב שלך, ושותף למאבקך.

במקרה שהביטוח הלאומי אינו משלם לך, אזי ההוצאה לפועל אמורה לפעול לעיכול נכסיו על מנת לשלם לך, וגם להוציא נגדו צו מאסר תוך כחודש מיום התביעה שלך.

על מנת שהדבר יקרה בצורה מהירה וראויה, טוב אם תפני לעו"ד שיוכל לסייע בקידום העניין.

כשתדעי היכן הוא גר, צרי קשר עימי ואדבר עם רב העיר לפעול נגדו ע"פ דין תורה (ולאחר בירור הצד שלו).

יש דין ויש דיין, ואם הוא לא ישלם לך בסופו של דבר חייו יהיו מרים מאד. צריך סבלנות, ובזה אכן יש קושי וכאב, ואני מחזק את ידייך.

כל טוב

כתבות נוספות