שאל את הרב

יחס בנים לבנות

חדשות כיפה צוות ישיבת צפת 29/01/07 10:17 י בשבט התשסז

שאלה

שלום וברכה,

השאלה שלי אולי תראה קצת מוזרה אך מאד מעיקה עלי...

אני יצאתי עם כמה בחורים, ויש לי תחושה שגברים לא יודעים מה מקומם, ואיך צריך להתיחס לאישה. נאבד היחס הגברי, אומנם הם בחורים מאד תורניים מידות טובות, אך יחס בסיסי של ג'נטלמניות נעלם.. וזה מאד מפריע להרבה בנות בציבור שלנו... רציתי לדעת האם זה נובע ממקור מסוים? או שפשוט אנחנו הבנות מצפות ליותר מידי?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בעזה"י

שלום,

אודה על האמת- אני חושב שאת צודקת...
רבים מאיתנו (בעוונותינו הרבים) לא מתיחסים כראוי, לא נותנים את תשומת הלב ראויה ולא שמים מספיק לב לפרטים ולשדרים הסמויים (או הגלויים) ולא מפרשים אותם כראוי.

זה לא נובע מאטימות, או ממידות מקולקלות ובוודאי שלא מאכזריות או רוע לב...
מאין זה נובע?
אני חושב שזה נובע מהפערים שבמחשבה ובתפיסה בין גברים לנשים.
גברים ונשים מדברים בשפה אחרת ויש להם/ן צפיות שונות אחד מהשניה. הם מוצאים עצמם מתוסכלים לא פעם מחוסר התקשורת ומכך שהם מרגישים שהצד השני לא עונה על הצפיות שלהם ולא מתנהג לפי איך שנראה להם נכון.

בנות, מטבען, רגישות יותר ולכן מפריע להם יותר שהבנים לא מבינים את המצופה מהם ואת הנרמז להם.

אז מה עושים?
א. להתחשב בזה- לא לפרש כל התנהגות לא נאותה כזילזול או כמידות מקולקלות- לדון לכף זכות (כן, זה חל גם בדייטים...)
ב. להיות מפורשים יותר- אפשר בעדינות וברגישות המתאימה גם להעיר ולהאיר ולהסביר יותר מה מצופה או מה מפריע- זה חינוך חשוב לבנים לקראת חיי זוגיות (ולפעמים גם לבנות).
כמובן שחובה להיות רגישים ולא להפוך להיות מטיף בשער או מוכיח- אל תמתחו ביקורת אם אינכם בטוחים שהצד השני ידע לקבל כראוי ואם זה יפגע בו.

ג. להגדיל ראש- אם את מרגישה שהוא לא מתנהג כפי שראוי- תרמזי לו בעדינות, אם הוא עדיין לא מבין- לרמוז לו קצת בפחות עדינו וכן הלאה.
כלומר למצא דרכים להגבר על הפער בשפה ובצפיות.

הכי חשוב, לא להעלב מהר מדי ולא לשפוט לרעה לפני שבטוחים שאכן מדובר בכוונת זדון או באטימות מובנית.

וכמובן לא להתייאש,
בברכה,
אור
צוות ישיבת צפת

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות