שאל את הרב

התחזות לרפורמים

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 11/08/16 16:42 ז באב התשעו

שאלה

שלום רב,

הרפורמים ונשות הכותל הם יהודים או גויים? אני צריך לעשות עבודה בהיסטוריה בשביל בית הספר ודיברתי עם מנהיגת נשות הכותל הגויה הטמאה המשוקצת הרבה ענת הופמן והתחזיתי לדוקטורנט למדעי היהדות באוניברסיטת תל אביב כדי להתרפס בפניה וללמוד עד כמה הם ריקניים ואין להם שום דבר בדתם הטמאה מלבד השוויון המלאכותי וחוקות הגויים. אני מרגיש שפגעתי בעצמי ובדת בגלל שהתחזיתי למישהו ודיברתי עם גויים, מה לעשות?

עוד שאלה אליך - למה אסור זרע לבטלה ומה דין אוננות לשם תרומת זרע, בדיקה או יחסי אישות עם אמצעי מניעה כגון קונדום או נניח טומאת קרי?

תודה רבה.

תשובה

שלום

אינני שותף לסגנון דבריך, שיש בו מוטיבים של שנאה ותיעוב.
אני שותף לעמדה הבסיסית שנשות הכתל הם בעיה רוחנית ולאומית, והדת הרפורמית היא אסון, ובשניהם יש להיאבק עם הרבה שכל, ישירות ואומץ.

נשות הכתל אינו גויות אלא יהודיות טועות, ויש לאהוב את נשמתן הישראלית ולהיאבק במעשיהן הרעים בכל תוקף.

הרפורמים, חלקם יהודים חלקם גויים. ככלל זו דת אחרת מהיהדות, וכך יש להביט עליה. ודאי אין לתת להם כניסה או לגיטימציה.

שני אלה אינם איום אמיתי שכן התורה ודאי תנצח בסופו של דבר. אך הם איום על התזמון, דהיינו הן יכולות לעכב מאד את גאולתנו אם לא נכה אותן שוק על ירך בשדה הציבורי. אנו רוצים להחיש ולא לעכב ומכאן מלחמתנו באלה.

להתחזות בטלפון כדי להבין את עמדת האוייב הרוחני, יש בזה צד היתר אם אכן היה בזה צורך גדול ולא היה אפשר בלי זה. במציאות היום מסופקני אם אי אפשר היה לברר על עמדתם בצורה פחות שקרית.

ז"ל הוא איסור משום שכך ד' גזר בחכמתו, לרוב הפוסקים מדאורייתא. ובטעם הדבר יש שאמרו משום שכל טומאה היא פוטנציאל לא ממומש. ובזרע יש כניעה לתאווה שאין בה הדרכה של מהות ומגמה שכלית של קיום הזרע עבור ילודה.

אין לתרום זרע. בדיקה מותרת לשם ריפוי בעיית פריון שלך. אמצעי מניעה שהזכרת אסור. מותר כדורים או התקן תוך רחמי.

חשוב מאד לשמור על רוח שפלה ולשון נקיה, שבאלה יש השראת שכינה. לא בוולגאריות בשפה או בתוכן. עשה תשובה.

כל טוב

כתבות נוספות