שאל את הרב

הלכה\עשרת הדיברות-הלכות עיתונות

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 18/02/12 20:22 כה בשבט התשעב

שאלה

שלום רב.

כידוע לי בתורה יש איסור "לא תלך רכיל בעמך" והרי זה אומר שאסור לדבר לשון הרע על אנשים.

אך בימנו,יש עיתונים שבהם כתוב לרוב רכילות על אנשים ומידע שלא כל הציבור צריך לדעת על אדם זה או אחר...

רציתי לדעת על זה קצת עוד...מה מותר,מה אסור,כיצד צריך לנהוג עם העיתונים בימנו? ואיך צריך לנהוג אדם שזוהי פרנסתו?

אשמח לקבל תשובות,

תודה מראש!

-נוי-

תשובה

שלום

לא טוב לקרוא עיתונים חילוניים, בשל היותם רוויים באלימות מילולית, לשון הרע, חנופה, תמונות גסות מאד, ובעיקר תרבות נכרית שאינה ישראלית מקורית. כפי שראוי שאדם ירא שמים ימנע מלהכניס מכשיר טלויזיה לביתו שהרי יש בה תכניות ופרסומות קופצות מאד דלא צנועות ואלימות, כך ירא השם ראוי שיתרחק מהעיתונות החילונית ויתקרב לזו הדתית.
הדברים הללו אינם צדדיים בעיתונות אלא מרכזיים וכמעט בכל דף, ולכן טוב להמנע מקריאתם. במקום זאת יש לקרוא עיתונות מקוונת ומודפסת המחוייבת להלכה, כגון האתר הנוכחי ודומיו. ולהאזין לרדיו דתי, או לחילוני בתכניות ערכיות ועינייניות ולא גסות רוח.
אמנם טלויזיה חמורה בהרבה מעיתונות בשל העוצמה שלה וגם בשל העובדה שיש עיתונים חילוניים נקיים יחסית שניתן לקרוא אותם אם שמים לב שלא לקרוא דברים אסורים. אך גם מהם אם אפשר עדיף להמנע.
סדרות טלויזיה נקיות אפשר לראות כיום במחשב, וגם את החדשות הנקיות של הערוצים החילוניים ניתן לראות. לכן אפשר להמנע בקלות מלהכניס את המקור הביתה, ולהסתפק בהקלטות מקוונות.

מי שזו פרנסתו, יכול לעסוק בה בכל הדברים חוץ מאלה האסורים ע"פ ההלכה כגון רכילות שלא לצורך, עניינים לא צנועים בפרסום, אלימות בפרסום וכדומה.

כל טוב

כתבות נוספות