שאל את הרב

בעל חזר בתשובה ולי קשה

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 10/12/09 15:19 כג בכסלו התשע

שאלה

לאחר 10 שנות נישואין בעלי התחיל בתהליך של חזרה בתשובה. אני מאוד משתדלת לתמוך בו אך למרות אמונתי באל אני לא מרגישה שאני מסוגלת לקחת על עצמי את עול המצוות. אני באה מבית חילוני לחולוטין, וקשה לי מאוד להכנס לתוך התהליך, עד כה מה שאני עושה הוא למען הזוגיות והמשפחה אך קשה לי עם זאת מאוד ולעיתים מעורר אנטי.

מה עלי לעשות? תודה מראש על תשובתך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

יישר כחך על תמיכתך בבעלך, זו זוגיות בריאה וטובה.

חזרה בתשובה היא חזרה לחיים פשוטים ושמחים, של אהבת העולם, ד' וישראל, ולקיחת אחריות על קידום החברה לטוב ולמוסר.

הפרקטיקה של חזרה בתשובה היא מצוות. אך הכלל הוא הדבר שכתבתי קודם.

לכן זכרי שאין אדם המקיים הכל. גם הצדיק הכי גדול שואף להשתפר, גם הוא בתהליך חזרה בתשובה.
אני מציע לך לראות בתהליך שלך יחד עם בעלך תהליך לבניית חיים טובים יותר, עם משמעות עמוקה יותר, יותר זמן לילדים, יותר מחשבה לפני עשיית מעשים, יותר הרהור פנימי מי אני ומה אני יכולה לתרום לסביבה.

הכל לאט, בנחת. בתחילה קיימי מצווה חשובה אחת, אולי טהרת המשפחה. אחר כך כשתחושי שאת יכולה ורוצה להתקדם קיימי מצווה חשובה נוספת, אולי צדקה. אח"כ שבת, וכו'.

העקרון המנחה- לאט, תוך רצון ולא בכפיה.
אל תשני את אמונתך בשבילו, אלא ראי אותו ואת התהליך שלו כאתגר כלפייך, נסי לבדוק היכן את עומדת ביחס לתהליך שלו, מה את חושבת על כך.
נסי לאט, בקצב שלך.

חשוב לשבת יחד ולדבר על הקושי שלך, שתפי אותו בכאב שלך, בנסיון שלך ובתסכול שמגיע מדי פעם. סכמו על קצב שנוח לך, דברו על הצורך בקבלה שלך את בחירתו וקבלה שלו את בחירותייך.

בהצלחה במסע

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות