שאל את הרב

בנוגע למאמר שכתב הרב ב-ynet

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 28/01/14 19:09 כז בשבט התשעד

שאלה

שלום לרב. קראתי את המאמר שהרב כתב ב-ynet בנוגע ל"רבנים" שרלטנים, ויש לי שאלה לגבי אחד הסעיפים. (הכתבה המדוברת: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4478156,00.html).

הכותרת לסעיף השישי היא "מקום שבו ל"סימנים" יש משמעות – הוא שקר". הרב פרט בפנים וכתב "מקום שבו מייחסים חשיבות לתאריך הלידה המדויק, לשמות הפונים לעצה, ושאר "סימנים", במקרה הטוב מדובר בדברי הבל. במקרה הרע מדובר בניצול מצוקתם של אנשים כדי להבטיח להם הבטחות שווא, וכדי לחולל מניפולציות על כאבם וחששותיהם.".

אני רוצה להבין מדוע הרב כותב דבר כזה. הלא גדולי הרבנים כן היו נותנים חשיבות לשם האדם כגורם מכריע. זו גמרא מפורשת "מנלן דשמא גרים? וכו'". כל המקובלים בכל הדורות נתנו חשיבות עילאית לשם האדם, בהתחשב בכך שהוא בנוי מהאותיות שהקב"ה בכבודו ובעצמו ברא איתם את העולם.

ואם לשם האדם אין משמעות אמיתית, מדוע נאמר על הורים שנותנים שם לילדם שנזרקת בהם נבואה כאילו זה דבר כל-כך קריטי? שהרי אם בסה"כ מדובר בגורם שאינו מכריע, למה הקב"ה צריך להטריח את עצמו לשלוח לאנשים נבואה על משהו בכלל לא חשוב?

בספר "אביהם של ישראל", הרב שמואל אליהו מביא את סיפורו של אביו ע"ה הרב מדרכי אליהו זצוק"ל, שנתן חשיבות לשמות הפונים אליו, בהקשר של התאמה לנישואין. אם אני זוכר נכון, ע"פ הרב שמואל אליהו, אביו פתח ספר קבלה שמתעסק בשם האדם ואמר לזוג שעקרונית ע"פ השמות שלהם הם לא מתאימים, ונתן להם הוראות כיצד לשנות זאת.

אף על-פי שיש כאלו שמסתייגים מכך, מכאן ועד להגיד שמקום שנותנים בו חשיבות לשם הפונה לעצה הוא מקום שמתייחס לדברי הבל או ניצול ח"ו? איך זה יתכן? וכי נגמרו הצדיקים האמיתיים בדורנו שיודעים את הסודות הללו ומשתמשים בדהם כדי לעזור לאנשים?

עכשיו, כמובן, באמת יש את השרלטנים הללו שחושבים שיודעים את סודות התורה, אבל הם בעצים רשעים גומרים ונצלנים. אבל מה שנורא צרם לי זה שהרב הכליל כל מקום שמייחס לשם האדם חשיבות מכרעת בהחלטות מסוימות, בעוד שגדולי הדורות מאז התפרסם הזוהר נתנו כך חשיבות.

אשמח אם הרב יחדד את דבריו, כי אני מאמין שהבנתי אותם לא נכון. כי פשוט לא נשמע לי סביר שהרב מתנגד לדברים שפשוט מוסכמים על כלל עם ישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

במקום תשובה, אני מפרסם את הדברים שכתבת, כדי שתוצג עמדתך בצורה הטובה ביותר.


כל טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות