שאל את הרב

ביוץ שנופל בימי הנקיים

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 24/11/16 10:11 כג בחשון התשעז

שאלה

שלום לרב,

אני בת 31. התחתנתי לפני 3 חודשים. אמנם אני ובעלי חוזרים בתשובה אך השם הגדול זיכה אותי להתחתן בתולה ולהגיע שמורה לבעלי. אני ובעלי מתחזקים ומקיימים את מצוות השם ומשתדלים לחיות כחרדים לכל דבר ועניין. מקיימים את מצוות הלכה וטהרה על בוריה.

שאלתי היא כזאת- עד לפני שהתחתנתי המחזור החודשי היה מקדים לי ביומיים-שלושה לכל היותר. מרגע שהתחתנתי המחזור החל להקדים ב-5-6 ימים. עניין זה כמעט ואינו מותיר לי זמן להיות עם בעלי בחודש. בעיה גדולה מזו היא שהביוץ נופל בימי הנקיים, וכנראה זו הסיבה לכך שלא הצלחתי להכינס להריון עד כה.

שמעתי הרבה דעות לכאן ולכאן, ואני מאוד מבולבלת והאמת שזה מלחיץ אותי מאוד. כואב לי שמחד אני מקיימת את ההלכה ומאידך אינני מצליחה להיכנס להריון כי המחזור נופל בנקיים. אני אדם מאוד מאמין, יש לי אהבה עצומה לדת ולקב"ה, ואני מאוד רוצה שהעניין ייפתר במהרה ובאופן טבעי עד כמה שניתן, לזיווג שלי חיכיתי שנים ומתסכל אותי לחשוב שגם להריון ייקח זמן ברור לי לחלוטין שלא בא בחשבון לקצר ימי נקיים, שכן זו ההלכה ואני גם לא רוצה לעשות כן.

קראתי במספר אתרים שאפשר לקחת טיפות מסטיק תימני או גניקול כדי לפתור את הבעיה. חיפשתי בכל בית מרקחת או חנות טבע אפשרית ואף אחד לא שמע על זה.

מה ניתן לעשות בנדון?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

מזל טוב לחתונתכם

שלשה חדשים זה אפילו לא נחשב להיות זמן קצר, אמנם הרצון של הקמת בית בישראל הוא חזק ועמוק, אבל שלשה חדשים לא יכולים לקבוע שם דבר, ותהליכים ביולוגיים נמשכים. לדעתי תחילה יש להרגע ולתת למצב להתאזן, ורק לאחר כחצי שנה אפשר לתחיל לגשת לבדיקות שונות. על פי רוב כ-80% מבעיות מהסוג שכתבת נפתרות, או באופן טבעי או בשיתוף אמצעיים הורמונליים.
ראו שמחה בחייכם החדשים, והקב"ה יתן לכם ברכה והצלחה בכל.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ

כתבות נוספות