שאל את הרב

אנחנו הולכים בדרך, הופה היי! הופה היי! - דבר תורה לפרשת לך לך

חדשות כיפה חברים מקשיבים 30/10/14 17:07 ו בחשון התשעה

שאלה

[מתוך הספר "להחיות את היום" – על ליקוטי שיחות הרבי מלובביץ']

"[וַיְהִי רָעָב, בָּאָרֶץ; וַיֵּרֶד אַבְרָם מִצְרַיְמָה לָגוּר שָׁם, כִּי-כָבֵד הָרָעָב בָּאָרֶץ]" (בראשית, פרק י"ב פסוק י').

התחלנו לפני רגע להכיר את אברהם (או אברם), כשנענה לציווי האלוקי לעלות לארץ המובטחת - הליכה בעיניים עצומות, מתוך אמונה גדולה ואמיתית באלוקים.

ועכשיו: המציאות כופה עליו לעכב את החזון הגדול שלו, ולהגר למקום ש[הכי לא מתאים] לאידיאולוגיה שלו ולאמונה שלו = [מצרים].

הצדיק הגדול, שניפץ את כל פסלי האלילים, שעמד בתוך האש של נמרוד – צריך לגשת כמו מסכן, ולבקש אוכל [מאותם אנשים שלועגים לו] ולכל ערכיו ואמונתו.

ואם זה לא מספיק – הם [לוקחים בכוח את אשתו] הצדיקה, ומביאים אותה אל המלך כאילו היא שפחה (אם לא פחות).

אבל, עד מהרה [התמונה מתהפכת].

המצרים נענשים על לקיחת שרה, ומבקשים מאברהם שיסלח להם, ו[שיתפלל לקב"ה] שירחם עליהם.

אברהם מוצא את עצמו, כשהוא שב לארץ ישראל, עשיר יותר וגדול יותר ממה שהיה כשירד למצרים.

[ועוד יותר חשוב]:

אברהם מצליח [לפרסם את שם ה' באומות]!

כל האומות הגיעו למצרים לבקש אוכל - ומן הסתם "שמעו את החדשות המרעישות".

כך, שבמבט לאחור, התברר שהנסיגה הגדולה במצבו של אברהם, הייתה בעצם [שלב נוסף בהתקדמות שלו]!

[ירידה לצורך עלייה]!

מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?

[לא צריך לפחד מהעולם].

לא מהעולם החיצוני, ולא מהעולם הפנימי – המאווים, הפחדים והדעות הקדומות שיש לנו.

ברגע שאנחנו מחליטים להישמע ל[קריאת "לך לך"] = מחליטים שאנחנו רוצים להתעלות יותר, להיות טובים יותר, ללמוד יותר...

[מאותו הרגע אנחנו לא מוגבלים למידות האישיות שבנו]!

וגם מה שאנחנו בעצם מחשיבים לזמנים של נסיגה ונפילה,

אם אנחנו בכל זאת ממשיכים "ללכת לנו" – אנחנו עתידים לגלות בהמשך, שהמצב הזה הוא [חלק בלתי נפרד מעלייה] במסע שלנו!

במסע שלנו, שהוא ההמשך למסע שלאברהם אבינו - גילוי השליחות האלוקית ש[מיוחדת רק לנו], וייחוד שם הקב"ה בעולם!

[עוד נלך, בדרך הצהובה היפה, עוד נלך בדרך עד סופה עד סופה...]

שבת שלום!

חברים מקשיבים

תשובה

כתבות נוספות