שאל את הרב

איך בסוף שמינית אני יכולה להתקרב לה'?

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 15/03/15 20:36 כד באדר התשעה

שאלה

לכבוד הרב שלום.

אני עוד מעט מסיימת שמינית ויוצאת לחיים ואני מרגישה שהאמונה שלי לא שלמה. אני מרגישה רחוקה מה'.יש פעמים שאני ממש רואה את ה' ביומיום.במיוחד ברגעי משבר.אבל עדיין אני מרגישה שאני לא מצליחה להתקרב אליו באמת מאהבה ולא רק מיראה. אני רוצה להתקרב לה' באהבה ובאמת.אני מנסה אבל לא מצליחה.אני לא יודעת אם זה בגלל שאני לא מנסה מספיק טוב או בגלל סיבה אחרת.אני מנסה ובסוף מתייאשת.איך אפשר להתקרב לה' באמת?

תודה רבה

תשובה

שלום

יש להתגבר ולהתחזק ביראה דוקא, שהיא הפתח היחיד לאהבה.
לא לקפוץ לאהבה, ולא לחפש קיצור. אלא להתמיד בלימוד מוסר במסילת ישרים מספר קטן שיהיה איתך תמיד בכיס, ובד בבד אפשר בעדינות להכנס להיכל אהבת ד' שהוא היכל נשגב מאד.
הכניסה להיכל האהבה מותנית בפתיחת שתי דלתות-
התפילה, והאמונה.
לפיכך במקביל להתמדת המוסר והיראה, תקפידי להתפלל בדביקות, לפחות פעם ביום. בשבת גשי לבית הכנסת שיש בו צדקניות ובנוסף לערך תחושת התפילה ברוב עם, תוכלי להביט בהן מתפללות וללמוד מדרכן. לימדי את מילות התפילה, והגיעי למצב בו שמונה עשרה שגור בפיך בכוונה פשוטה וישרה, הגורמת לכך שהרצונות שבתפילה נהפכים לרצונותיך.
את האמונה רוכשים בלימוד, בעיקר ע"י קביעות של יסודות האמונה בספרים הקרובים לליבך אשר כתבו אותם רבנים הידועים כבעלי דביקות בד' ותלמידי חכמים אמיתיים. אמונה לא רוכשים מקונצים או מחדשנות מכוונת, אלא בחזרה לתום הטבעי שבנשמתך, שהוא עמוק מאד ונהיר מאד גם יחד, ועליו להתיישב גם על דרכי השכל והלב.

בהצלחה

כתבות נוספות