שאל את הרב

פרטי המצוות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/11/17 23:32 ה בכסלו התשעח

שאלה

למה זה משנה ל-ה מה אנJנו אוכלים(חזיר,בשר חלב)?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה

שלום וברכה

השאלה הנשאלת היא למה אנחנו צריכים בעצם מצוות מעשיות, למה להיכנס לפרטים קטנים, נקודתיים שלא תמיד אנחנו מצליחים להבין את הצורך בהם.

אז בראש ובראשונה, הנקודה היסודית היא שאנחנו מקיימים את המצוות כי זה מה שה' ציווה, זה רצון ה', בין אם אנחנו מבינים ובין אם לא, אנחנו עובדי ה', ומקיימים את מצוותיו גם אם זה נשגב מבינתנו.

ברובד נוסף ניתן לומר שדווקא הכניסה לפרטים נקודתיים, הם אלו שבונים באופן שלם ומלא יותר את האדם כעובד ה', הקשר מתמלא יותר בין האדם ובוראו בכל רגע ורגע מחייו, בכל מעשה שהאדם עושה הוא צריך לבחון את דרכיו ולבדוק, האם דרך זו מתאימה? האם שייך שאעשה כך וכך?

אוסיף עוד, שאת הגישה שהצגת, מה אכפת לה' מה אנחנו אוכלים שכלל הפילוסוף בתחילת ספר הכוזרי, גישתו היתה שאמנם ה' ברא את העולם, ומכיוון שהוא כל כך גדול הוא לא מסתפק ב"זוטות" ואינו מתעניין במה שמתרחש בעולם, ועל זה עונה לו המלך, שהוא חלם אחרת, החלום שלו היה "כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים", דהיינו יש שני תחומים, יש את תחום הכוונה, המחשבות, הרצונות ויש את תחום המעשים, ושני התחומים הם אלו שמבטאים את הדביקות המלאה בה', וכמו שמסכם הכוזרי: כְּבָר עָזַרְתָּ עֲצָתִי בְּמַה שֶּׁעָלָה בְדַעְתִּי וּבְמַה שֶּׁרְאִיתִיו בַּחֲלומִי, כִּי אֵין הָאָדָם מַגִּיעַ אֶל הָעִנְיָן הָאֱלהִי אֶלָּא בְדָבָר אֱלהִי, רְצונִי לומַר: בְּמַעֲשִׂים שֶׁיְּצַוֵּם הָאֱלהִים.

בבברכה

דוד

davidrign@gmail.vom

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות