שאל את הרב

פחד מהתאמה בגלל רצון

חדשות כיפה הרב יצחק שלו 12/11/17 10:53 כג בחשון התשעח

שאלה

שלום

אני מקווה שאצליח לנסח את השאלה בצורה נכונה כך שאוכל לקבל תשובה מספקת.

אני בזוגיות כבר 3 חודשים בערך, טוב לנו ביחד וכיף. תמיד כיף לנו. הוא תמיד מאוד אופטימי לגבינו .. עוד ממש לפני שיצאנו , בעוד שאני בהתחלה חשבתי שלא ילך כי הוא לא דתי כמוני ואז אחרי שיחה על זה הבנו שיש מצב שכן נצליח לבנות בית ששנינו רוצים. בגלל האהבה

מזה אני פוחדת

טוב לנו יחד

שנינו רוצים בקשר הזה (הוא יותר כי הוא תמיד רצה בנו והוא תמיד האמין שיצליח בינינו והוא בן אדם כזה שתמיד מאמין ומוכן להתחשב והכל ..

הפחד שלי הוא כזה - אנחנו לא באמת מתאימים, אנחנו לא באמת זיווג טוב, אבל בגלל שאנחנו רוצים בקשר הזה, בגלל שאנחנו רוצים שיצליח - אז מצליח לנו וגם יצליח .. אבל מה אם זה לא זה !??! מה אם אנחנו מפספסים את הזיווג הכן אמיתי שלנו?

מה אם ילך לנו רק בגלל שאנחנו רוצים שיצליח?

זה כמו חברות עם מישהי , שאם שתינו נחליט שאנחנו החברות הכי טובות ונפעל עבור זה - אנחנו נהיה. (זה מה שיש לי עם החברה הגי טובה, לפעמים אני מרגישה שאני עובדת על עצמי או שמהו אבל בסךהכל בגלל ההחלטה שלנו להיות החברות הכי טובות אנחנו תמיד מתחשבות ועושות מעבר וזה באמת גורם לנו לאהוב יותר אחת את השניה ואיתה אני הכי פתוחה וכולי ..) אז ככה אני פוחדת שאנחנו עושים בזוגיות שלנו .. כי אם מתעורר ריב אנחנו באים אחד לקראת השני ופותרים את זה כדי שלא יציק. ואנחנו מתחשבים אחד בשניה ומקשיבים גם אם אין כח .. וזה שאנחנו עוברים יחד דברים וחווים חויות ..אני מרגישה איך כל אלו מקרבים בינינו. ואני מפחדת שאנחנו מתקרבים אחד לשניה אבל לא צריכים :/

אגב - אנחנו מאוד משתדלים לשמור נגיעה מוחלטת של - גם בלי להחזיק ידיים או לשם ראש וכאלה. וכמעט כל הזמן אנחנו מצליחים כי לשנינו זה חשוב .. אם זה משנה כאילו.

אז כן , השאלה שלי היא פחות שאלתית אלא מעין שיתוף בפחד הזה שלי , או שאפשר לשאול - האם יכול להיות שגבר ואישה שלא באמת מתאימים יצליחו בגלל שהם רוצים להתאים?

שלא תבינו לא נכון, אני לא רוצה שנצליח גם אם אנחנו לא. אני רוצה שכל אחד מאיתנו יקבל את הטוב ביותר עבורו - את הזיווג הנכון לו, ואני מפחדת זאנחנו לא זיווג נכון אבל בגלל מה שאנחנו עושים אנחנו נרגיש ונחשוב שכן וכך נפסיד את האמת ..

זה הטריד אותי עוד בעבר אבל כל פעם לפני פגישה עשיתי תפילה של לפני פגישה , כזו של "אם אנחנו מתאימים שיצליח ואם לא אז שנםרד בלי עוגמת נפש" וגם זה שהכרנו באתר 7 ברכות למרות שהוא לא דתי .. הוא חיפש מישהי דתיה שתקרב אותו ואני אישה שאוהבת לקרב .. אז בעבר הרגשתי שיש מצב שאלוקים הפגיש בינינו ככה בכוונה וזה מגניב אותי לחשוב על זה כי בלי האתר לא הייתי מזתכלת עליו בחיים וכנראה גם הוא לא עליי כי חיצונית אני לא מה שהוא אהב , אבל עכשיו הכרתי את המלאך שבו והוא אוהב את איך שאני נראית .. אז לא יודעת. זה כן מגניב לחשוב שאלוקים הפגיש בינינו ככה אבל כל הזמן חוזר בי הפחד הזה שציינתי קודם. אני לא ידועת לאיזה תשובה אני מצפה פשוט .. אולי לשמוע מה דעתך .. סליחה על אורך השאלה.

תשובה

שלום וברכה.

השבת קראנו על מציאת בת זוג ליצחק. יצחק אבינו לא הכיר את רבקה אמנו לפני שנפגשו. גם כשנפגשו הוא לא 'התאהב' בה. התורה מדגישה: 'וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה וַיֶּאֱהָבֶהָ וַיִּנָּחֵם יִצְחָק אַחֲרֵי אִמּוֹ', היינו שהוא התאהב בה לאחר החתונה! זה קצת היפך מה שאנו כביכול רגילים היום.

התורה באה להדגיש לנו שאחרי הפעולות נמשכים הלבבות. הלבבות יכולים לאהוב לאחר נתינה גדולה בין שני בני הזוג. שלא כמאמר השיר: 'לתת כשאתה אוהב', אנו אומרים שהנתינה היא הבסיס לאהבה. הנתינה היא המנוע והטריגר שמביא את האהבה לחיים. ככל שאדם נותן יותר לשני כך האהבה לשני מתחזקת בקרבו. דוגמא לדבר היא תינוק שנולד, שככל שההורים ישקיעו בו ויתנו לו (לא כסף, אלא יחס חום ואהבה) כך הם יאהבו אותו יותר. פעמים רבות אנו מוצאים נשים מבוגרות שטיפלו בבעליהן הזקנים וסעדו אותם, ודווקא שנים קשות אלו חיזקו את הקשר של האישה לבעלה, שהרי היא נתנה הרבה. הדרך לבניית קשר טוב היא נתינה ועוד נתינה. אם האדם שמולך מוכן לתת עוד ועוד ואם את מוכנה לתת לו עוד ועוד סביר שזה מה שהקב"ה ייעד לכם.

לגופו של עניין.

איננו יודעים חשבונות שמים, ולכן אסור לנו לחשוב ולתהות כל פעם האם זה באמת מה שטוב לנו וזה מה שהקב"ה בחר בשבילנו. הקב"ה מזמן לנו את האנשים ואת הדרך, ומשם מוטל עלינו לעבוד.

החובה שלנו היא לא להיות כסומא באפילה, אלא לראות האם הזיווג הזה אכן מתאים-במידות, בנתינה הדדי, בויתור, ברמה הדתית, ביכולת לבא לקראת וכד'.

תשאלי את עצמך האם היית רוצה להיות זקנה לידו. האם זה האדם שאת רואה לנכון שטוב שהוא יחנך את ילדייך. האם זה הבית שהיית רוצה באמת לבנות? תנסי בכל השאלות האלו להתרכז בעיקר ולא בהתאהבות ובזוהר הסובבת את הקשר.

אם התשובה היא חיובית, כנראה שהקב"ה שלח אותו אליך.

אם לא עדיף להיפרד, ויפה שעה אחת קודם, על מנת שלא יהיו תסכולים של אהבות נכזבות.

כתבות נוספות