שאל את הרב

נישואין עם גיורת

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 26/10/08 20:32 כז בתשרי התשסט

שאלה

שלום רב כבוד הרב,

אני יוצא עם בחורה גיורת שומרת ומאמינה.

התחלתי לברר על תהליך החתונה והתבשרתי שעליי להמציא אישור שאינני כהן.

שאלותיי:

1) מאיפה ניתן להשיג אישור זה.

2) האם יש עוד הבדלים בעת הנישואין בשל היותה גיורת (כגון העובדה שאינה יכולה לשתות יין מאמה ושהחזן יתפלל עליה כבת שרה אמנו במקום שם אמה) - כל שינוי ולו הקטן ביותר אשמח לדעת.

3) באופן כללי אשמח למידע על נישואין לגיורת על פי ההלכה ונהלי הכשרות.

תודה רבה מראש כבוד הרב.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

1. בד"כ אין צורך באישור כזה, אלא שהחברים שלך שיבואו להעיד על רווקותך יעידו גם שאינם מכירים אותך ככהן (שעולה לתורה ראשון, או עולה לדוכן) אלא כלוי או ישראל.אם בכל זאת יבקשו אישור - תבקש זאת מהרב או מגבאי בית הכנסת בו אתה מתפלל. וגם ניתן לדעת זאת ע"פ הכתובה או תעודת הנישואין של אביך.
2. גיורת היא יהודיה לכל דבר ואין שום שינוי הלכתי בחופה או במנהגים האחרים מלבד אחד הסכומים שמופיעים בכתובה שהוא מאה זוז ולא מאתיים.
את הכלה מזכירים כבת אברהם אבינו עליו השלום, ( את שם האם מזכירים כשמתפללים על חולה ל"ע) וחשוב להתייעץ עם הרב שיערוך את החופה לגבי מקום עמידת ההורים שלה, כי יש נוהגים שמי שאינם יהודים עומדים לא ממש מתחת לחופה (שהיא מסמלת את הר סיני וחתונת הקב"ה ועם ישראל) אלא בצמוד .
3. מצוה גדולה לשאת גיורת, והתורה ציותה שלושים וששש פעם לאהוב את הגרים ולקרב אותם, והכי חשוב זה שיחושו שאין שום הבדל אם נולדו מרחם אימם או שנולדו מחדש בגיל מבוגר יותר. הנשמה היהודית שלהם היא חלק מנשמת עם ישראל, והם שייכים לה כמו כל אחד אחר. זוהי אחריות ומשימה גדולה, ואשרי מי שזוכה , ויצאו ממנו גדולי עולם כמו שמעיה ואבטליון, רבי עקיבא ועוד בני גרים, וכמובן גם דוד המלך וממילא המשיח - כולם בניה של רות המואביה שהתגייירה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות