שאל את הרב

מסגרת לימודית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 27/07/17 14:34 ד באב התשעז

שאלה

שלום הרב קוראים לי ...בגיל 16 ברוך השם זכיתי להתחזק בזכות הרצאות של ארגון הידברות התחלתי ביחד עם אבי לשמור שבת התחלנו ללכת לשיעורי תורה בערב וכדומה למדתי עד גיל 16.9 בתיכון חילוני למהדרין חחח ....בגיל 16.9 לאחר תקופה ארוכה במדרשייה הציעו לי רבני המדרשייה לעבור לישיבה קדושה (הם חרידים ליטאים) ואכן נכנסתי לשם הייתה לי שם תקופה נחמדה הייתי זמן חורף עד בין הזמנים בתקופה זו הייתי כל היום במדרשייה של שעות הערב ונהייתה לי כבדות נפשית לאחר מכן היה גם את יום הזיכרון ויום העצמאות ולא אמרו הרבנים שום דבר על יום זה התאכזבתי ושקלתי לעזוב את הדרך החרידית גם על מנת להוציא בגרויות ולעבור לישיבה תיכונית ב...אכן עברתי לשם למרות שרבני המדרשייה שבה למדתי התנגדו בכל תוקף עד כדי כך שהמליץ לי הרב לחזור לתיכון ....ולא להיות שם הסיבה שגם עזבתי את המוסד הזה זה לחץ מצד הרבנים בקיצור נכנסתי לישיבה התיכונית הרמה התורנית פחות גבוהה ממה שהתרגלתי בישיבה הקדושה וגם התלמידים פחות חזקים רוחנית אבל מה שכן מטריד אותי בזמן האחרון זה מחשבה טורדת שכאילו עשיתי טעות איומה ואני מבטל תורה כל זמו שאני לא בישיבה כי בכל זאת למדתי כל הרוב תורה ועכשיו בישיבה בבוקר ומצאתי לי לשעות הערב מדרשייה חדשה באווירה יותר נעימה.אחד הבחורים שלמד איתי בישיבה הקדושה המליץ לי להיכנס לישיבה קדושה עם בגרות מצד אחד זה טיפה מושך אותי כי אני יודע שאלמד יותר תורה מצד שני אני מרגיש שעשיתי צעד וכבר אני יוותר עליו ואני יודע שהרי הציבור החרידי לא בידיוק בעד אונברסיטאות ואני כן רוצה לעבוד בעתיד ולא רואה עצמי כאברך בנוגע לצבא גם מתלבט (אם אשאר בישיבה התיכונית בטוח אני שאלך לישיבת הסדר אבל הוריי לא מרשים לי ללכת לקרבי (אף על פי שאני רוצה) אז תהיתי לעצני מה אני אהיב גובניק לא עדיף כבר ללמוד תורה שוב חשוב לי לציין שאני רואה את עצמי כאדם עובד בעתיד אבל ממש מתלבט האם להמשיך בישיבה התיכונית,כי אין ספק שהדתיים לאומיים פחות מקפידים על רמה תורנית כמו חרדים אבל מצד שני כבר השלמתי מלא חומר לימודי וארגיש טיפש אם אעזוב לאחר מאמצים להתקבל לשם וגם אני יודע שתוך שנה (אפילו פחות) עם תעודת בגרות מלאה בשילוב עם לימודי קודש בערב של שעתיים ועוד שעתיים שלוש בישיבה בבוקר ואז לימודי חול או ללכת לישיבה הקדושה ששם אמנם יצא לי הרבה ללמוד תורה אבל מי יודע אם אצא משם לרכישת מקצוע ברמה וגם אין ספק שלא קל (אף על פי שחוויתי זאת במשך חצי שנה) ללמוד כל היום תורה אשמח לתשובה (מחילה על אורך התשובה)

תשובה

שלום יקירי

טלטלה גדולה אתה עובר.

הייתי מאוד רוצה לעזור לך, אולם אנחנו לא מכירים מספיק זמן, וממילא קשה לי לתת עצה למי שאני לא מכיר מספיק טוב. מה שאכתוב אפוא הוא כיוון כללי, אבל תהיה זה שצריך לגזור ממה שאכתוב את מה שרלוונטי לגביך.

ראשית, יישר כוח על דרכך, ועל הרצון לעשות דברים טובים.

אני רוצה להציע לך קו מחשבה: תחליט על השנתיים הקרובות לא לפי מה שאתה רוצה לעשות בחיים, אלא לפי מה שיעשה אותך שמח עכשיו. בגרות תמיד אפשר להשלים, ולימודים תמיד אפשר להשלים. לכן, השאלה היכן יש בגרות והיכן אין היא פחות רלוונטית. שאל את עצמך איפה אתה שמח יותר, ואיפה אתה מרגיש שלמות רוחנית גדולה יותר. אם אתה מרגיש במקום מסוים טוב יותר – לך לשם, ואם אתה מרגיש כבדות בדרך מסוימת – עזוב אותה. זה לא ימנע בעדך מלקיים את מצוות ד' ולהתגייס בצבא, ולא ימנע ממך לעבוד בעתיד.

יהיה טוב אם תעשה את זה מתוך מחשבה פנימית, ולא מתוך לחץ שרבנים מפעילים עליך. הבחירה החופשית היא שלך, וחלק מהדברים שאמרו לך הרבנים אינם דואגים לך ולעולמך, אלא למטרות אחרות. אתה זה שצריך לבדוק האם אתה מתאים לישיבה בה לומדים כל היום תורה וזה טוב לך – ואז לך לשם, ואם זה לא מתאים לך, או אם הלימודים האחרים בישיבה התיכונית עושים לך חלק מהטוב שבך – אז לך לשם.

האם זה נראה לך ?

כל טוב

כתבות נוספות