שאל את הרב

מושב לצים

חדשות כיפה הרב מאיר צוקרמן 26/02/07 21:09 ח באדר התשסז

שאלה

שלום וברכה הרב.חודש אדר שמייח :)

שאלה:

מהי ההגדרה המדוייקת ל"מושב לצים"? יש כל כך הרבה סוגים בדבר- למשל: שולחן שעליו אוכלים 3 אנשים ללא דבר תורה נקרא מושב לצים, או למשל ללכת למופע סטנד-אפ..וכד'..ניסיתי לקרוא מעט על הנושא, אך כנראה פספסתי את המשמעות המדוייקת. אשמח לקבל תשובה בהקדם.תודה רבה רבה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

פרשנות רחבה למושג "מושב לצים", ועיקרה: הויה של חוסר רצינות, קלות ראש וכו'.
משנה בפרקי אבות מדברת על שנים שיושבים ואין ביניהם דברי תורה. זוהי קלות ראש. אז מה יש ביניהם? כנראה דברים של מה בכך. "small talk" וזוהי כבר קלות ראש. הגמרא במסכת קידושין מגדירה "לץ" מי שאינו עוסק במקרא, במשנה או ב"דרך ארץ"= פרנסה. כלומר: מי ש"מבלה" את זמנו, בהבלים.
הגמרא במסכת עבודה זרה מגדירה כמושב לצים ישיבה בתיאטראות שעיסוקם הוא להצחיק את האנשים. לעשות להם "fun" לתת להם "good time" אני חושב שמצטיירת תמונה די ברורה מהו "מושב לצים". אולי לא הגדרה מדעית לשונית מדוייקת, אך "רוח הדברים- ברורה.
הלא כן?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות