שאל את הרב

האם יש עדיין אפשרות לתקן

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 21/03/18 20:58 ה בניסן התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב!

רציתי לדבר איתך בנושא של פגם הברית...

אני רוצה לדעת אם אני עדיין יכול לתקן את זה..

אני שמעתי מלא הרצאות בחומרת הנושא ביניהם הרב איתן בגדדי ואני מצליח לעמוד שלושה ארבעה שבועות ואז קורה משהו שמפיל אותי בין אם פתאום קופצת פרסומת וכזה אני מצליח להתגבר אבל זה מתחיל לשחק לי בראש עד שאני כבר משתגע..

אני כותב שורות אלו בכאב כיוון שכל פעם שאני חוזר על זה אני מרגיש את הקשר שלי עם ה' מתנתק אז האם עדיין יש לי אפשרות לתקן גם אחרי שנפלתי בעודי מודע לחומרת החטא?

תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

ברור שיש לך אפשרות לתקן. זה כל כך ברור שאין בכלל מקום לשאלה שלך.

הקב"ה יודע באיזה ניסיונות אתה עומד, הקב"ה יודע כמה מאמץ אתה משקיע בהתגברות שלך ובכמה מקרים אתה באמת מנצח ולא נופל.

אם אתה לעתים נופל, אין זה מבטל בכלל את כל המאמץ שלך, כל הכוחות שהשקעת בהתגברות על היצר.

ברור שאלמלא הרצון הכביר והמאמצים האדירים שלך, היית נופל הרבה יותר.

כל הנפילות שמנעת מעצמך, כל המצבים בהם אתה מתחזק בגבורה ולא נופל - כל אלו רואה הקב"ה ומעמיד זאת לזכותך.

היאוש הוא מעשה היצר הרע, הפחד שאתה מנותק מהקב"ה גם הוא עצת היצר הרע.

הכאב שלך על הנפילות והרצון שלך להיות קרוב אל ד', מעידים על חיבור פנימי איתן לקב"ה - בנשמתך את דבק בקב"ה. הבעיה היא שאינך מצליח לנהל באופן מלא את הגוף שלך. זאת המשימה שלך: להתקדם לאט לאט ולהתחזק לעומת היצר.

לא ביום אחד, לא בחודש ואולי זה ייקח גם שנים - שמירת הברית קשה מאוד בימינו, אבל גם כשהגוף מתעתע ונופל אסור לתת לנשמה ליפול. נשמתך מחוברת לקב"ה ועליך להמשיך לשמור על החיבור לד' כי ממנו תמצא את הכוחות להתחזק בשמירת הברית.

כמובן צריך להיות החלטי בהתרחקות מכל מה שעלול להכשיל: תמונות, דיבורים ומחשבות שמעוררים את היצר. לא די ב-'סור מרע' אי אפשר כל היום להתרחק ולהימנע... צריך לדעת מה אפשר לעשות, במה אפשר לעסוק בדרך שתהיה נקיה לגמרי.

כדי לאפשר את ההתרחקות מהכיעור צריך לחפש תעסוקות מעניינות ומחזקות: פעילות ספורטיבית, נגינה וכד' לימודים (שיעורים; חברותא) התנדבות, משפחה וחברים. להשתדל להיות עסוק, לא להיות במציאות שבה עלולה 'לקפוץ פרסומת' כמו אתה מציין.

כתבות נוספות