שאל את הרב

האם הרב טאו הוא גדול הדור ?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 24/11/17 10:08 ו בכסלו התשעח

שאלה

שלום לרב שרלו שליט״א

אני מחפש מישהו שהוא מחוץ לישיבות ה״קו״ והישיבה של מרכז כי אני מבולבל מהמחלוקת הזאת: http://www.srugim.co.il/224267-%D7%94%D7%9B%D7%AA%D7%A8%D7%AA%D7%95-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%98%D7%90%D7%95-%D7%9B%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C-%D7%94%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%96%D7%95-%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%A9%D7%90%D7%95

האם הרב טאו הוא כן גדול הדור או לא גדול הדור ?

אני לומד בישיבה בשיעור א לא בהסדר ומבולבל מאוד מכל המחלוקות האלה.

האם כבוד הרב יכול להסביר לי ?

תודה

תשובה

שלום וברכה

אני יכול להציע לך הצעה אחת בלבד.

עזוב כמה שיותר מהר את הדיון הזה.

למד מהרב טאו הי״ו; למד מהרב ולדמן הי״ו, למד מהרבנים שלך בישיבה, למד מרבנים אחרים שאתה קורא את דבריהם, למד הרבה תורה, עשה אזנך כאפרכסת לשמוע את דברי כולם, כבד את כולם, והתמלא בתורה, ובחתירה לאמת, לכוון את עצמך מול האמת שאתה מאמין בה.

את כל המאבקים מיהו ״גדול הדור״ עזוב. כמה שיותר מהר. החברה החרדית כל כך סובלת מזה, וראה את מערכת הפילוגים הנוראה המרחפת שם, והדבר יהווה לך עידוד נוסף להתרחק כמו מאש מהדיון הזה. המאבקים האלה לא יתרמו לך שום דבר. ממש שום דבר.

וזאת משתי סיבות:

ראשית, האנליטית. כדי להשתתף בדיון כזה צריך להגדיר האם בכלל יש מושג כזה שנקרא ״גדול הדור״; מהם הקריטריונים לקבוע מיהו גדול הדור; מה זה אומר להיות גדול הדור - איזה מעמד הדבר מקנה לדבריו ועוד ועוד. לאחר מכן, צריך ״לבחון״ את הרבנים השונים האם הם עומדים בקריטריונים האלה וכדו׳. לא זו בלבד שהדבר לא אפשרי ברמה התיאורטית, אלא גם שה״מחקר״ הזה מלא ״רעשים״ של שועלים קטנים מחבלים כרמים, מלאי אינטרסים, כך שבכלל הוא לא אפשרי.

שנית, יראת השמיים שלך. הדיון הזה לא יביא אותך לשום מקום. אתה תתמלא בעניינים של ״שלא לשמה״, ובמקום לדאוג לעולם הרוחני שלך ולהתכוונות שלך מול הדרך המיוחדת שלך - אתה אתה תעסוק בדרוג רבנים, במאבקים כוחניים, בביקורות מתמידות וכדו׳. לא תיבנה מזה בשום אופן.

לכן, לטובתך, לטובת בריאותך הרוחנית, לטובת התורה, לטובת כל דבר - תתרחק כמה שיותר מהר מכל הדיון הזה, כי לא תקבל ממנו שום דבר.

ובד בבד, כבד את תלמידי החכמים כולם, ולמד מהם, והקשה לדבריהם המנוגדים והסותרים, ותתברך מכך (מבין שלל המקורות האומרים זאת כדאי ללמוד את המאמר ״מעט צרי״ בתחילת ספר ״אדר היקר״), ותתעשר בעולמות רוחניים, ואל תפחד מהבלבול בשלב הראשון כי זה לעתים תנאי הכרחי למבוא לשפע רוחני, כמובן - רק אם תתקדם לשלב הבא, והוא הניסיון המתמיד למצוא את דרכך המיוחדת, המתאימה לנשמתך המיוחדת.

וככל שירבו אלה שמחלוקות אלה לא מעניינות אותן - כך הם תגווענה, ונזכה להתברך מהשפע ולא להתקלל ממנו, כדרכם הנדרשת של תלמידי חכמים בארץ ישראל.

כל טוב

כתבות נוספות