שאל את הרב

בעלי לא מתייחס אלי יפה ליד משפחתו

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 18/03/18 11:52 ב בניסן התשעח

שאלה

אני נשואה שנתיים וחצי כרגע בהריון ראשון בחודש שמיני.

בעלי בסה"כ אדם טוב אבל לפעמים הוא מוציא אותי לא טוב ליד משפחתו ומבייש אותי וכמו כן ברגע האמת שאני צריכה אותו הוא לא עושה בשבילי..

בחג האחרון כשהינו סביב השולחן היה דבר תורה ואני לא דוברת אנגלית שפת אם וזה היה באנגלית אז היה לי קצת קשה לעקוב וכמו כן היו לי כאבי גב חזקים (עקב ההריון) ואז בעלי שאל אותי שאלה ליד כולם בקשר לדבר תורה ואני לא הבנתי במה מדובר לכן אמרתי "מה?" ואז גיסתי אמרה "היא אפילו לא הקשיבה" ואז היא וחמותי צחקו.

וזה מאוד בייש אותי כי בעלי יודע שיש לי הפרעת קשב וריכוז מסוג ADD ולעיתים אני לא מקשיבה עד הסוף וכמובן שזה לא בכוונה.

היה עוד מקרה בחג נוסף שהוא שאל אותי ליד כולם אם הקשבתי למה שאחותו אמרה ואז כולם שמו לב שלא הקשבתי ובזמנו ביקשתי ממנו שזה לא יחזור על עצמו אבל זה חזר כאמור בחג האחרון.

כמו כן בשבת האחרונה הלכנו לבית כנסת שהיה מפוצץ באנשים כי התארחנו ולא היה לי מקום לשבת אז ביקשתי מבעלי שידאג לי לכיסא (אני בחודש שמיני וקשה לי לעמוד) אז הוא לא רצה כי אמר שממהר לתפילה ואמר לי לבקש ממישהי בעזרת נשים שבטוח תקום בשבילי כי אני בהריון. הלכתי לשם אבל לא הצלחתי אפילו להיכנס מרוב שגם בכניסה היו נשים שעמדו והתפללו והיה עמוס ולכן בלית ברירה הלכתי להתפלל בבית כנסת אחר ומאוד כאבה לי הבטן בצד מההליכה המרובה והיה לי קשה גם לנשום חוויתי קושי בנשימה.

ואני מרגישה שלעיתים הוא ממש כ"נבל ברשות התורה" היה לו חשוב להיכנס מהר לפילה ולא דאג לי אפילו לכיסא שזה דבר נורמלי לבקש מבעל. אם הוא היה פצוע ברגל הייתי דואגת לו לכיסא כמובן אין בזה בכלל שאלה. ולא יודעת מה עוד לעשות, הלכנו ליעוץ זוגי זה לא עוזר וחוזר על עצמו. בין החגים הלכנו ליעוץ היועצת דיברה איתו אך שום דבר לא עוזר הוא כל הזמן אומר שלא התכוון ומבקש סליחה והנזק כבר נעשה. כמו כן סיפר לכל משפחתו שנכשלתי בכמה מבחנים בלימודים אחרי החתונה (היה לי קשה לחזור לשגרה והתחתנו באמצע סמסטר) וזה הוביל לכך שאחותו מקניטה אותי על כך וגם אמו. איתן המתיחות הכי גדולה גם הרבה פעמים אחותו צוחקת עלי ליד כולם והוא לא אומר כלום וזה מבייש אותי.

אני אובדת עצות בבקשה אשמח לעצה.

תשובה

בעלי לא מתייחס אלי יפה ליד משפחתו ( 2018-03-17 23:33:40)

אני נשואה שנתיים וחצי כרגע בהריון ראשון בחודש שמיני. בעלי בסה"כ אדם טוב אבל לפעמים הוא מוציא אותי לא טוב ליד משפחתו ומבייש אותי וכמו כן ברגע האמת שאני צריכה אותו הוא לא עושה בשבילי.. בחג האחרון כשהינו סביב השולחן היה דבר תורה ואני לא דוברת אנגלית שפת אם וזה היה באנגלית אז היה לי קצת קשה לעקוב וכמו כן היו לי כאבי גב חזקים (עקב ההריון) ואז בעלי שאל אותי שאלה ליד כולם בקשר לדבר תורה ואני לא הבנתי במה מדובר לכן אמרתי "מה?" ואז גיסתי אמרה "היא אפילו לא הקשיבה" ואז היא וחמותי צחקו. וזה מאוד בייש אותי כי בעלי יודע שיש לי הפרעת קשב וריכוז מסוג ADD ולעיתים אני לא מקשיבה עד הסוף וכמובן שזה לא בכוונה. היה עוד מקרה בחג נוסף שהוא שאל אותי ליד כולם אם הקשבתי למה שאחותו אמרה ואז כולם שמו לב שלא הקשבתי ובזמנו ביקשתי ממנו שזה לא יחזור על עצמו אבל זה חזר כאמור בחג האחרון. כמו כן בשבת האחרונה הלכנו לבית כנסת שהיה מפוצץ באנשים כי התארחנו ולא היה לי מקום לשבת אז ביקשתי מבעלי שידאג לי לכיסא (אני בחודש שמיני וקשה לי לעמוד) אז הוא לא רצה כי אמר שממהר לתפילה ואמר לי לבקש ממישהי בעזרת נשים שבטוח תקום בשבילי כי אני בהריון. הלכתי לשם אבל לא הצלחתי אפילו להיכנס מרוב שגם בכניסה היו נשים שעמדו והתפללו והיה עמוס ולכן בלית ברירה הלכתי להתפלל בבית כנסת אחר ומאוד כאבה לי הבטן בצד מההליכה המרובה והיה לי קשה גם לנשום חוויתי קושי בנשימה. ואני מרגישה שלעיתים הוא ממש כ"נבל ברשות התורה" היה לו חשוב להיכנס מהר לפילה ולא דאג לי אפילו לכיסא שזה דבר נורמלי לבקש מבעל. אם הוא היה פצוע ברגל הייתי דואגת לו לכיסא כמובן אין בזה בכלל שאלה. ולא יודעת מה עוד לעשות, הלכנו ליעוץ זוגי זה לא עוזר וחוזר על עצמו. בין החגים הלכנו ליעוץ היועצת דיברה איתו אך שום דבר לא עוזר הוא כל הזמן אומר שלא התכוון ומבקש סליחה והנזק כבר נעשה. כמו כן סיפר לכל משפחתו שנכשלתי בכמה מבחנים בלימודים אחרי החתונה (היה לי קשה לחזור לשגרה והתחתנו באמצע סמסטר) וזה הוביל לכך שאחותו מקניטה אותי על כך וגם אמו. איתן המתיחות הכי גדולה גם הרבה פעמים אחותו צוחקת עלי ליד כולם והוא לא אומר כלום וזה מבייש אותי. אני אובדת עצות בבקשה אשמח לעצה.

שלום וברכה

כואב מאוד לקרוא את הדברים שלך.

ואכן, את צודקת מאוד. צריך להעיר אותו.

זו המשמעות העמוקה מאוד של זוגיות. בה כל אחד מבני הזוג נמצא למען השני.

והדבר כל כך נצרך, והוא מגיע לך. תמיכה; פרגון; רגישות; סיוע; שותפות אמת.

מה אני מציע לעשות ?

לצערי, אני לא איש מקצוע. לא למדתי ייעוץ זוגי, ואני נזהר שלא לפלוש לתחומים שאני לא מומחה בהם.

מה שלמדתי מניסיוני, כעזרה ראשונה, הוא שאם ייעוץ זוגי לא עוזר, הדבר הראשון שטוב לך לעשות הוא ייעוץ אישי. לכי לבד. לא איתו. למומחה בתחום. שתעניק לך את ההכרה שאת ראויה לה; את חוט השידרה שלך; שתאפשר לך לעמוד מול המציאות, ולנסות להוביל אותו – לא מכוח ההבטחות שלו בלבד, אלא גם מהעוצמה שאת משדרת.

ואני מקווה שההדרכה שתקבלי תוכל להוביל אותך למקומות הרבה יותר טובים.

ואפשר שייפתח פתח עמוק מאוד ומשמעותי מאוד שמתוך המשבר – תבוא צמיחה.

ואם אוכל לעזור עוד – אשמח.

כל טוב ושמחת חיים

כתבות נוספות