שאל את הרב

בחירת שם - הוספת שם שני לשם לועזי

חדשות כיפה משיבת נפש - רבניות בית הלל 15/10/17 05:54 כה בתשרי התשעח

שאלה

שלום רב, אני מעוניינת להוסיף לשמי שם עברי, רצוי מהתנך, משהו שיהיה בעל משמעות של אור,חופש, תקווה, גאולה.

אציין שאני כרגע בתקופה מאתגרת עם עצמי. מטבעי נוטה לנתינה ועזרה. בנאדם רוחני מאוד. חשבתי על השם אליה. אני יודעת שמצד אחד לא נהוג לתת שמות של בנים לבנות אבל מצד שני היום זה יותר מקובל ואני גם מרגישה אותו קליל כזה זורם על הלשון, האם בכל זאת אוכל לעשות בו שימוש? תודה ושנה טובה.

תשובה

התשובה ניתנה על ידי הרבנית תמר ביטון במסגרת מיזם "משיבת נפש - רבניות בית הלל"

שלום לך,

תוספת שם יכולה להיות נקודת פתיחה ואחיזה משמעותית על מנת לחולל שינוי בחיים, בתקווה שמעשה סמלי חיצוני זה ימשוך אחריו גם שינוי פנימי מהותי. בנוסף, מאחר והשם המקורי שלך אינו עברי, אני מבינה את רצון להוסיף אליו שם עברי שיהיה עבורך מקור השראה.

בעיני בחרת שם נפלא, שמתאים לתיאור שלך כמי שמחפשת רוחניות, תקווה וקרבת א-לוהים. זהו שם שיש בו קריאת כיוון, כמיהה והפניית מבט כלפי מעלה – אל ה'. (גילוי נאות – זה השם שאנו בחרנו לקרוא לבתנו הבכורה מתוך תחושות דומות)

לגבי החשש שזהו שם של בנים - הכל שאלה של ניקוד.

השם אֵלִיָּה הוא הופעה מקוצרת של השם הזכרי אליהו ("הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא...")

ואילו השם אֶלְיָה הוא שם של בת המסתיים בה' כמו הרבה שמות של בנות - טליה, אוריה, צופיה, הודיה ועוד רבים, הכוללים בתוכם את שם ה' כנוכחות א-ל תמידית.

בעיני מאד מרגש שאשה בוגרת בוחרת להוסיף לעצמה שם עברי שכולו תפילה ושאיפה אֶלְ-יָה, אל ה'. מאחלת שתעברי את האתגרים בחייך בצורה מיטיבה ומצמיחה ויתקיים בך מה שהיו שרים בתהלוכת שמחת בית השואבה - "אָנוּ לְיָהּ וּלְיָהּ עֵינֵינוּ".

תמר ביטון

הרבנית תמר היא ראש מדרשת אמי"ת באר

כתבות נוספות