שאל את הרב

בזיונות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 19/11/17 23:46 א בכסלו התשעח

שאלה

שלום כבוד הרב!

אני נמצא בישיבת הסדר שהיא די קטנה, 10 אנשים בשיעור, ויש לי בחור בשיעור שהוא גם איתי בחדר בפנימייה שהוא סליחה על ההתבטאות אבל לדעתי הוא רשע גמור וגאוותן. אותו בחור בר ונותן לי מכות כלומר, הוא נותן לי אגרוף או שאם אעבור לידו אז הוא מחזק את הכתפיים שלו ומתנגש בי בחוזקה ואחר כך הוא גם לפעמים צוחק צחוק מתנשא כלומר סוג של גיחוך כזה גבוה וקטן. או שכל הזמן הוא מדבר אליי בין הארוחות ובין בסדרים למרות שאני מנסה להתרחק ומדבר איתי והוא לא מפסיק להשפיל ולבזות אותי ולהתגייס מעליי ודופק לי מבטים מתנשאים כמו גלגולי עיניים שאני מדבר וכדו'. לא רק זה אותו אדם מלוכלך יודע להתחנף מאוד ולכבד את הרבנים והרבנים עוורים ואוהבים אותו כל כך ואולי חושבים שהוא איזה צדיק, ולא רק זה, אני גם לא יכול ללמד אותו איזה מוסר או תורה או משהו כי הוא לומד המון ולא נותן לאחרים ללמד אותו או לדבר איתו. בקיצור השאלה שלי היא מה אני אמור לעשות?!?!? אני למדתי על הקטע של הבזיונות וכו' ולקבל באהבה ואצל הרבה אנשים אני מצליח אבל אצלו זה כבר בלתי אפשרי זה להיות ממש חולה נפש גמור, ולא רק זה ראיתי אותו מתנהג ככה לעוד אנשים וזה גומר אותי אני מרגיש את הכאב שלהם כל כך נגיד בן אדם מגמגם אז הוא יורד עליו ובא לי לבכות ואין לי מה לעשות פשוט אין לי! מה כבוד הרב מציע? (ניסיתי ישיבה אחרת זה לא הלך...)

תשובה

שלום

אני חושב שאתה צריך ביחד עם חברים לגשת לראש הישיבה ולספר לו בצורה מפורטת ומדוייקת (בלי להוסיף כמובן, אבל גם בלי לגרוע) על כל מה שנעשה עם אותו בחור. הדבר הזה מותר ואף מצווה בשביל להסיר מכשול מהישיבה ומהבחורים.

לפני כן, תלמדו את ההלכות הרלוונטיות מסוף חלק ראשון של ה'חפץ חיים', בכדי שלא תיכשלו בלשון הרע.

אם בסופו של דבר לא תצליח לפתור את הבעיה בישיבה, אני חושב שכדאי להתאמץ ולחפש שוב ישיבה אחרת, בכדי שתוכל ללמוד תורה ולהתגדל מתוך שמחה.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות