רודריגז : מסעדה בהשגחה

מי חשב שבלב ביצת ההיטק הירושלמית אפשר למצוא מסעדה איכותית ? היינו, אכלנו ויש המלצות

חדשות כיפה ורד אברהמוף 06/02/14 17:29 ו באדר א'

רודריגז : מסעדה בהשגחה

לתומנו חשבנו שבלב ביצת ההייטק הירושלמית, ניתן למצוא רק מסעדות פועלים ובתי קפה המציעים מנות עסקיות וכריכים. מסתבר שטעינו ובגדול.

אחרי המלצות חמות הגענו למסעדת הבשרים רודריגז בערב ירושלמי קפוא במיוחד. מלצרית חביבה קבלה את פנינו והושיבה אותנו במקום הכי חמים ומעניין במסעדה.

בזמן שהתלבטנו אילו מנות להזמין, צפינו בעניין רב באופה הפרנות (לחם מרוקאי) של המסעדה, המודד בצק במיומנות ומדביק אותם בטאבון.

בעוד אנו בוהים באופה המיומן הוגשו לשולחננו שמונה מזטים חביבים, שהמעניין ביותר מבניהם הוא סלט קינואה שלא עברה שום תהליך בישול, שחברה לחיטה, עדשים ובטטות. שאר המזטים בלטו בהגשה ובתיבול מעניינים ובלתי שגרתיים שאליהם נלוו פרנות טריות שחלקן היו מתובלות בשמן זית וזעתר.

בחרנו בשתי מנות פתיחה, האחת סלט ירוקים וחמוציות והשניה פטה כבד עוף בתוספת ריבות השף וטוסטונים . סלט הירוקים היה מרענן והתיבול מקורי וחמצמץ . הפטה היה מרוכז והטוסטונים שליוו אותו דמו יותר לביסקוטי. את הציון לשבח במנה הזו אני נותנת דווקא לריבות המצויינות והמעניינות. ריבת עגבניות שרי צהובות וריבת בצל, שהקפיצו את המנה בכמה רמות.

הבשר מצויין

למנה העיקרית בחרנו בפלטת בשרים. לשולחננו הגיעה פלטת בשרים זוגית מרשימה (שלא היה סיכוי לסיים אותה) שכללה צלעות טלה נהדרות וצלויות היטב, פרגית מדוייקת, קבובני טלה מרשימים בתיבול עדין, וסטייק אנטריקוט מדיום מצויין. אל הפלטה נלוו תוספות חביבות של אורז, ירקות צלויים ותפוחי אדמה אפויים היטב לאוהבי תפוחי אדמה מהחמין...

במסעדות בשריות החלק המאתגר ביותר הוא המנות האחרונות, בעיקר בשל מגבלת הכשרות. בגזרה הזו רודריגז יכולים להשתפר. הזמנו סופלה שוקולד חם ושטרודל תפוחים בתוספת גלידה. הסופלה שהוגש היה טעים מאוד אך נוזלי, נראה שהשף חשש מלהפוך את הסופלה לעוגת שוקולד והוציא אותה מהתנור שתי דקות לפני הזמן. לטעמו של שטרודל התפוחים פחות התחברנו אך כדור הגלידה היה מצויין. האמת, לאחר שלל הבשרים שהציפו את שולחננו, מי צריך בכלל מנה אחרונה.

לסיכום, מחפשים מסעדת בשרים איכותית בירושלים? זה המקום. בואו ותהנו.

רודריגז, קרית המדע 3 הר חוצבים. ירושלים.