"פעמונים": אנחנו חוסכים בממוצע כ-2,000 שקלים למשפחה

ארגון הצדקה "פעמונים" מסכם את השנה העברית החולפת. ממחקר פנימי עולה כי מתנדבי הארגון הצליחו להגדיל את הכנסותיהן של המשפחות, לצד חסכון ניכר בהוצאותיהן השוטפות

חדשות כיפה אורי פולק 09/10/11 17:07 יא בתשרי התשעב

"פעמונים": אנחנו חוסכים בממוצע כ-2,000 שקלים למשפחה

ארגון הצדקה "פעמונים" ערך באחרונה מחקר פנימי ממנו עולה כי בעזרת ליווי מתנדבי הארגון חוסכות המשפחות הנזקקות המסתייעות בו סכום של כ-2,000 שקלים בחודש.

מהמחקר עולה כי כל משפחה המסתייעת בארגון חוסכת כ-500 שקלים בחודש המתחלקים בין הוצאות המזון, הביגוד, הסלולרי, הדלק וההוצאות הבנקאיות. בזכות ייעוץ תעסוקתי צמוד, מציניים ב"פעמונים" כי המשפחות הצליחו להגדיל את היקף הכנסותיהן בכ-1,500 שקלים בחודש.

"בסוף שנת תשע"א, נושא יוקר המחייה עלה לסדר היום אצל כל אזרחי מדינת ישראל. ארגון "פעמונים" מתעסק בסוגיה זו במשך שנים. אנו יודעים כי בנוסף לדרישה הצודקת לשינוי מצד הממשלה וכן לדרישה הצודקת לרשתות השיווק וספקים נוספים לגילוי אחריות חברתית, יש צורך במהפך משמעותי אצל המשפחות בנושא ניהול משק הבית, בלעדיו השינוי המיוחל לא יתרחש", מסביר אוריאל לדרברג, מנכ"ל "פעמונים", בתגובה לכיפה.

לטענתו, "נתוני דו"ח פעמונים תשע"א מלמדים אותנו כי השילוב הנכון של אחריות שלטונית, אחריות מצד החברות, ואחריות אישית של כל משפחה ומשפחה מהווה נוסחה נכונה לשינוי אמיתי. אני מאחל לכל עם ישראל שנה טובה שנת שגשוג והצלחה".

ב"פעמונים" מסכמים את השנה בליווי של 4,422 משפחות, מתוכן 2,842 משפחות חדשות שנקלטו במהלך השנה. במהלך שנת תשע"א 2,615 משפחות השלימו בהצלחה את תהליך הלווי. בסך הכל התנדבו בשורות הארגון כ-2,100 מתנדבים, כשכאלף מתוכן הצטרפו רק השנה לארגון בתחומים שונים.