נעים להכיר: גבעת אדומים

מועצת הגוש קיבלה באחרונה את התכניות מאדריכל הפרוייקט גדעון חרל"פ קרן ירושלים המאוחדת:"למרות עליית המחירים ביו"ש עדיין מדובר בעסקה אטרקטיבית, מי שינצל את המומנטום היום ירוויח בעתיד"

חדשות כיפה בשיתוף קרן ירושלים המאוחדת 28/11/16 11:39 כז בחשון התשעז

נעים להכיר: גבעת אדומים

במרחק דקות ספורות מירושלים, סמוך לעיר מעלה אדומים והישוב קידר, בקרקע המשתרעת על פני 417 דונמים, עתיד לקום הישוב 'גבעת אדומים'. כך החליטה ממשלת ישראל כבר לפני שנים, אלא שהקמת היישוב הותנתה ברישום הקרקע בבעלות יהודית-פרטית בטאבו כאשר רק לפני כשנתיים התבצע הליך הרישום. מאז, 'קרן ירושלים המאוחדת' המשווקת את הפרויקט, איננה נחה לרגע במטרה להאיץ את בניית היישוב שמסוגל להעניק פתרון דיור לכ-4500 משפחות. טובי אנשי המקצוע נשכרו לשם כך, בהם גדעון חרל"פ, מהנדס העיר הראשון של מעלה אדומים, הבקי היטב בטופוגרפיית הקרקע באזור, כאשר תכניותיו מותאמות לבניה רוויה (לגובה) בהתאם להמלצת מועצת גוש עציון המעודדת ותומכת במיזם. עורך הדין המלווה את הפרוייקט ומשמש כנאמן הוא דורון ניר-צבי, המתמחה למעלה מ-17 שנה בגאולת קרקעות בשטחי איו"ש. הוא גאל אלפי דונמים שעליהם קמו ישובים, שכונות ואזורי תעשיה (רבבה, אבני חפץ, א.ת. קרני שומרון, גבעת זאב, שכונות באורנית ועוד).


(צילום: הקרן לירושלים מאוחדת)

בקרן ירושלים המאוחדת המשווקת את הפרוייקט מדגישים כי אחד היתרונות הבולטים הוא העובדה שהרוכשים לא יזדקקו בעתיד לשלם היטל השבחה על הקרקע שכן היא מצויה בגושי ההתיישבות בהם לא חל ההיטל.

|לידים|

"נכון לעכשיו, המחיר ליחידת קרקע עומד על 74,000 ₪ בלבד, כאשר את היתרה על סך 25,000 ₪ ישלמו הרוכשים רק בהפשרה - כשערך הקרקע יעלה במאות אחוזים". אם לשפוט לפני חוות דעתו של השמאי המומחה לאיזור איו"ש רפאל דלויה, הרי שמדובר ברווח כלכלי מדהים. על פי השמאות שחיבר, ערך הקרקע כיום - בשלב התכניות - עומד על 130,000 ₪ ליחידה בת 100 מ"ר, ולאחר שהקרקע תהא זמינה לבניה יעמוד ערכה על 315,000 ₪. חשוב לזכור כי על הקרקע בת 100 המטרים שרכש, הקונה מקבל זכות ל-120 מ"ר של דירה כיוון שהבניה היא לגובה וניתן לבנות על גבי הקרקע דירה גדולה הרבה יותר משטח הקרקע.

"הקירבה לירושלים מחד ונכונות כל גורמי התכנון מאידך מהווים מתכון מנצח. ב"ה, עד עתה נמכרו מאות יחידות ובע"ה ימכרו עוד יחידות רבות בפרוייקט" אומרים בקרן ירושלים המאוחדת. ישנו יתרון עצום לעובדה שכלל הגורמים התכנוניים כמו הועדות המקומיות תומכים בהאצת הבניה באזורים הללו, ורבים מהם מצהירים על כך בגלוי בפרט לאור החלטת הממשלה להקים ישוב מקום".

|לידים|