כך תשרדו את הקניות לקראת שנת הלימודים

איך חוסכים כ-75% ממחיר עלות הציוד לקראת שנת הלימודים הבאה? מוותרים על מותגים, משווים מחירים באינטרנט, עושים רשימות מראש ולא מתפתים למבצעים. מדריך

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 07/08/12 14:26 יט באב התשעב

כך תשרדו את הקניות לקראת שנת הלימודים
Looking Glass-cc-by-sa, צילום: Looking Glass-cc-by-sa

בעוד כשלושה שבועות תתחיל שנת הלימודים וזה הזמן להתחדש בילקוט, קלמר וכל מה שצריך, ומה שלא צריך, לבית הספר. בכל שנה מוציאות משפחות בקנייה לקראת שנת הלימודים מאות שקלים ומשפחות אופייניות למגזרנו בעלות מספר ילדים בבית ספר יגיעו אף להוצאה בת לאלפי שקלים לקראת שנת הלימודים.

בעקבות הקיצוצים, העלאת המיסים ויוקר המחיה המועצה לצרכנות בדקה ומצאה כי ניתן לחסוך 75% ממחיר עלות הקנייה לקראת שנת הלימודים. איך עושים זאת אתם שואלים? פשוט מוותרים על מותגים. אם גם הילד שלכם לוחץ עליכם לקנות לו ילקוט חדש יהיה זה משמעותי אם תבחרו לרכוש ילקוט מחברת מותג כמו מודן, קלגב או cool כיוון שזה יעלה לכם כ-250 ₪ ואף יותר זאת לעומת אם תבחרו לרכוש ילקוט שאינו מותג כמו just או דגם מהשנה שעברה אשר יעלו לכם רק כ-170 ₪.

כמו שכל אבא טוב, שנשלח על ידי אשתו לצוד מצרכים בסופר, יודע שהמוצרים הקטנים עושים את ההבדל בין כובד הוצאת הקנייה. וכך גם בקנייה לבית הספר. מארז חמישה מחקים לבנים של אופיס דיפו יעלה לכם רק שקל אחד לעומת מארז שני מחקים של maped שיעלה לכם תשעה שקלים. כמו כן, דבק סטיק של אופיס דיפו למשל יעלה לכם רק חמישה שקלים למארז של ארבע יחידות לעומת מארז שלוש יחידות של חברת המותג UHU אשר יעלה לכם חמישה עשר שקלים. גם חבילת 12 טושים תעלה לכם רק שלושה שקלים אם תבחרו לקנות מחברת moon line לעומת עשרה שקלים אם תבחרו לקנות מחברת המותג histar. ההבדל הקטן שיחסוך מכם הוצאה גדולה.

מבדיקה עולה כי סל קניות שלם לבית ספר הכולל ילקוט, קלמר, עיפרון, מחדד, מחק, דבק, מספריים, סרגל, מחברת, טושים, צבעים, וקלסר אשר יקנה מחברות שאינן מותג יעלה כ-230 שקלים לעומת קנייה מחברות מותג שתעשה לכם נזק של כ-410 שקלים. עכשיו כל שנשאר לכם הוא לשכנע את הילדים, שרוצים להיות הכי מגניבים בכיתה, לוותר על המותגים.

מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג אמר כי "בתקופה המתאפיינת במחאה אקטיבית נגד יוקר המחייה, יש להפעיל את צעדי החיסכון התלויים בנו, הצרכנים, כדי להקל על הנטל הכספי של החזרה ללימודים".

ועוד חמישה טיפים לקנייה חכמה-

1. השוו מחירים באינטרנט והכינו רשימת קניות מראש כך תמנעו מרכישת מוצרים מיותרים.

2. המוצרים ליד הקופה לא סתם נמצאים שם. חשבו עד כמה אתם באמת צריכים לקנות אותם.

3. אל תשלחו את הילד לבית ספר עם כל הציוד שקניתם. חבילה של 23 עפרונות וארבעה מחקים לא ישרדו כל כך הרבה זמן.

4. מילת הקסם שעובדת על כל ישראלי היא "מבצע". היזהרו ממנה.

5. אם הילדים לוחצים על קניית מותגים סכמו איתם אילו מוצרים ירכשו ממותג ואילו מחברה זולה.