איך עושים שינוי מקצועי?

כשמתעניינת פונה לבחירת מקצוע - השאלה הראשונה שאני שואלת אותה, היא: מה מביא אותך לברר על מקצוע חדש? - תמר סירקיס, יועצת לימודים במכללת מעינות בטיפים לקראת שינוי קרירה

חדשות כיפה באדיבות מכללת מעינות 18/10/15 17:34 ה בחשון התשעו

איך עושים שינוי מקצועי?
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בחירת מקצוע היא החלטה חשובה מאד וכדאי ונכון לעשות אותה ממקום שלם ומדויק.
בשביל זה פנינו לענת תמר סירקיס, יועצת לימודים ותיקה מאד במכללת מעינות, מאמנת אישית ומטפלת בפרחי באך, שתתן לך דרכים חדשות לברר את הרצון האמיתי שלך בבחירת המקצוע.

כשמתעניינת פונה לבחירת מקצוע - השאלה הראשונה שאני שואלת אותה, היא: מה מביא אותך לברר על מקצוע חדש? והתשובות רבות ומגוונות: ישנן נשים הרוצות לעשות הסבה מקצועית, אחרות שלמדו בעבר ורוצות להעשיר את סל הכלים שלהן, או כאלה שרוצות לבוא ולהעמיק את הידע האישי.

נקודה חשובה בשלב זה היא בירור ומיקוד הרצון. הנה שאלות לדוגמא:
- במה את עוסקת כיום?
- מה מטרת הלימודים?
- עם מה היית רוצה לצאת בסיום הקורס?
- מה הפניות שלך כרגע: האם את בתקופה פנויה ללימודים או בתקופה עמוסה ובכל זאת רוצה ללמוד משהו?
- מהו הדבר שאם תלמדי תרגישי בסיומו שמימשת את הפוטנציאל שלך?
- מהו הדבר שבשבילו יהיה לך כדאי להשקיע זמן ומשאבים?

לעיתים הרצון אינו מוגדר, המתעניינת אינה בטוחה בעצמה כיוון שאינה מכירה בכישוריה וממילא קיים אצלה חוסר בהירות גדול לגבי התאמתה למקצוע. לכן, כדי למקד ולהגיע למקצוע המדויק נעזור לך לזהות מה הקול הפנימי שלך אומר ונזהה ביחד את הכוחות המיוחדים שלך באמצעות שאלות, לדוגמא:
- ממה את נהנית?
- מה נותן לך סיפוק?
- איזה כוח בתוכך יכול לעזור לך במימוש הרצון שלך?
- האם יש לך כישורים אבחוניים, האם מעניין אותך תחומי הנפש?

למכללת מעינות הגיעה מתעניינת שרצתה ללמוד תזונה טבעית כיוון שרק תחום זה עניין אותה ובזה היא רוצה לעסוק. לאחר שיחה מעמיקה הצגתי בפניה את מסלול נטורופתיה המכיל בתוכו את לימודי התזונה כפי שרצתה, יחד עם מקצועות חשובים אחרים שמאפשרים לה להיות מטפלת מומחית למגוון בעיות.

לאחר זיהוי היכולות והכוחות לצד הרצונות של המתעניינת, היא הבינה שהיא מסוגלת בהחלט להיות מטפלת שמסייעת לאחרים לזכות באיכות חיים טובה יותר ולפתור בעיות בריאות, דבר שעזר לה לבחור במסלול המלא. לאחר הלימודים היא הודתה לי על כך שלא ויתרתי לה והאמנתי שיש בה כוחות שהיא לא רואה ובכך גם איפשרתי לה להיות בטוחה בבחירה שלה ולהרגיש שליחות ומימוש הפוטנציאל הגלום בתוכה.

להתרשמות ממגוון מסלולי הלימוד במכללת מעינות - מוזמנת ליום פתוח אחרון. כל הפרטים כאן