תעשו לעצמכם מהפיכה של שמחה

כולנו מכירים את הרגעים הללו בהם אנו מוצפים באושר עילאי אבל יש גם ימים בהם איזו מועקה מזדחלת לה פנימה, ומרגיש לנו מן חמוץ בלב. אז האם יש דרך להתגבר עליה? להדס מיטב פתרונות מעשיים.

חדשות כיפה הדס מיטב 20/02/18 09:27 ה באדר התשעח

תעשו לעצמכם מהפיכה של שמחה
הדס מיטב, צילום: הדס מיטב

חודש אדר ונושא השמחה עולה לכותרות. כולנו מכירים את הרגעים הללו בהם אנו מוצפים באושר עילאי. אלו יכולים להיות רגעים של נחת מהילדים, מהנכדים, איזה פרויקט שעבדנו עליו והצליח. אלו יכולים להיות רגעים של שמחה פשוטה עם מה שיש לנו, רגעים בהם אנו מביטים ימינה ושמאלה ורואים את שפע היש (בריאות, פרנסה, שכל ישר, כישרון מבורך, בן זוג, הורים מסורים וכו') בו התברכנו.

כולנו מכירים גם ימים אחרים, בהם איזו מועקה מזדחלת לה פנימה, ומרגיש לנו מן חמוץ כזה בלב. לעתים אנו מודעים לסיבת הקושי והמועקה, ולעתים לא, לעתים היא פשוט שם.

אז מה כן? ככל שהאדם יוציא החוצה את השפע שיש בתוכו, את הכישורים, הרצונות והיכולות שלו הוא יחווה שמחה גדולה יותר, ככל שהאדם יהיה בעבודה פנימית להיטיב את מידותיו, לשכלל את יכולותיו, ללמוד, ליצור, להתפתח. ככל שהאדם ידרוש מעצמו יותר- תגדל השמחה!!!

נשמע מוזר?? לעבוד קשה מייצר שמחה?? והרי חשבתי שאם אנוח ואנפוש, ואחיה בנחת וסבבה, אז סופסוף תגיע לה השמחה... אז לא!!!

בדיוק ההיפך. ככל שיגדל הפער בין האני הפנימי שלנו לבין היכולת לבטא אותו בחיים נחווה צער גדול יותר. האדם בטבעו רוצה לגדול ולהתפתח, האדם בטבעו רוצה להיות טוב, האדם בטבעו רוצה לממש את הטוב שיש בו במציאות.

אז מה עושים??

לפני מספר שבועות עסקנו בטור הזה בהגדרת מטרה. בחירת מטרה אחת, מעשית, מדידה, אותה אני באמת רוצה לקדם.

לאחר שבחרתם לכם מטרה כזו אליה אתם שואפים תארו את חייכם לפרטי פרטים כאילו כבר השגתם את המטרה.

לדוגמה: אני רוצה לעבוד על מידת הכעס, להגיב בנחת ושיקול דעת גם ברגעים בהם המציאות מערערת את שלוותי. אז אדמיין את עצמי כאילו אני כבר שם, כיצד אני מגיבה? מהו הטון הדיבור שלי?  כיצד אני נראית כשקורה משהו בבית/בעבודה ואני כבר לא בכעס? אילו אמונות יש לי בנוגע לעצמי כשאני כבר לא מגיבה בכעס? איך יראה סדר היום בבית? איך אשוחח עם בני הבית? כתבו הכל, לפרטי פרטים, מתחילת היום ועד סופו, בלשון הווה, כאילו אתם באמת שם.

ככל שתמונת העתיד תהיה ברורה יותר ונחשקת יותר, כך הסיכוי שהיא תתממש יגדל. "אם אתה יכול לחלום את זה, אתה יכול לעשות את זה" אמר וולט דיסני, אחד החולמים הגדולים של המאה ה-20.

זה נכון בכל הקשר, בשיפור המערכת הזוגית, בדיאטה, בשינוי תעסוקי וכו' ,תיצרו את המציאות אותה אתם רוצים לקדם קודם כל ע"י פרוט כיצד נראה הרצון כשהוא הופך למציאות. משם כבר הדרך לתכנית פעולה מעשית, שתגשים את החלום קצרה יותר.

כמובן שצריך לבדוק שזהו אכן החלום שלי, אמתי ומדויק למה שנכון לי, לשליחות שלי, לערכים ולתכונות שלי. אנחנו לא עסוקים בלהגשים חלומות של אנשים אחרים (אפילו לא של הקרובים לנו ביותר, שחולמים עבורנו), אנחנו לא צריכים לקנות חלומות שהחברה או התקשרות מנסים למכור לנו שאנחנו צריכים, אלא מתמקדים בהקשבה פנימה, לשאיפות שלנו. כשלשאיפות אלו יהיה ביטוי במציאות האושר שלנו יגדל.

חג פורים שמח!!!

 

לכל הטורים של הדס, היכנסו!

 

הדס מיטב- מאמנת אישית. תומכת לידה. מעבירת הרצאות וסדנאות. Hadasm124@gmail.com 052-2090885.