שומרים שבת: אטרקציות בגליל הופכות לכשרות

אטרקציות ומסעדות בגליל מפסיקות לאחרונה לפעול בשבת על מנת להפוך לכשרות וכך לפנות גם לקהל הדתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/17 11:58 כד בתמוז התשעז

שומרים שבת: אטרקציות בגליל הופכות לכשרות
פארק מים, צילום: shutterstock

מסעדות ואתרים שונים באזור הגליל המערבי החליטו להפוך לכשרים והכריזו בשבועות האחרונים על הפסקת הפעילות בשבתות, זאת על מנת לאפשר גם לציבור הדתי-חרדי להגיע וליהנות מהאטרקציות והמאכלים.

יריב המאירי, מנכ"ל מיזם אוצרות הגליל, המרכז את פעילותם של מעל 400 אתרי תיירות בתחומים שונים מציין: "בגליל המערבי מגוון רחב של עסקים שומרי שבת ומגוון רחב של עסקים הפתוחים בשבת. סגירת עסקים בשבת משמעותית לבעלי עסקים, גם מבחינת אירוח מפעלים וחברות. שם, גם אם יש  אחוז נמוך של שומרי מסורת וכשרות, הם אינם יכולים להגיע לאתרים הפתוחים בשבת. בהחלט ניתן להצביע על מגמה בזמן האחרון, שיותר עסקים סוגרים בשבתות על מנת לפנות שיווקית גם למגזר הדתי והמגזר הקבוצתי".

מסעדת יאניביצ'י בבוסתן הגליל שהצטרפה לאחרונה לשוק הכשר, הינה דוגמה טובה לתופעה. לאחר שלוש שנים בהן המסעדה לא הייתה כשרה, החליט הבעלים אביחי פחימה להכשיר את המקום ולבנות תפריט כשר. לפני כשבוע החלה המסעדה לפעול ככשרה. פחימה אומר: "אחרי שלוש שנות פעילות, החלטנו לפנות לקהלים חדשים, שרוצים לחוות את החוויה הקולינרית שאנו מציעים ולכן החלטנו להכשיר את המסעדה ובשבוע שעבר הפכנו למסעדה כשרה המציעה מנות חלביות ודגים. לשמחתי, גם אבא שלי, השומר כשרות, יכול עכשיו להגיע וליהנות במסעדה".

בנימין הלוי גן-אור, מבעלי אתר 'עכו אקסטרים' שהפך לאתר שומר שבת אמר: "אנחנו מפעילים את הפארק מזה שנתיים. החלטנו לפני כחודש לסגור את האתר לפעילות בשבת ולאפשר גם לציבור הדתי להגיע ולבלות כאן. כבר עכשיו אפשר להגיד שיש השפעות ותנופה של הכנסות ברמת הקבוצות, ארגונים ומשפחות שמברכות על המהלך ומגיעות לכאן".

אלדד גבריאל שרכש את האתר 'טרק ים' בחוף אכזיב בשנת 2014, החליט כבר אז לסגור את האתר מפעילות בשבת: "החלטנו לא לעבוד בשבת משתי סיבות מרכזיות, האחת הינה לאפשר לעובדים ולנו יום מנוחה להיות עם המשפחה והשנייה, לאפשר למגזר הדתי-חרדי להגיע וליהנות מהאטרקציה שלנו מתוך פעילות האתר ככשר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן