שגעון של נעל

בא לך להשתגע עם הנעליים ולגוון עם נעל יוצאת דופן? בדקנו עבורך את הנעליים הצבעוניות, המנצנצות והמיוחדות שיש בחנויות

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 15/06/17 11:31 כא בסיון התשעז

שגעון של נעל
ניין ווסט, צילום: יח"צ

גם מי שנוהגת להתלבש צנוע, סולידי, ובצבעים מאופקים, יכולה להרשות לעצמה כשמדובר בנעליים, להפליג למחוזות הטרנד. במיוחד בשמחות משפחתיות.

יותר מזה, נעל יוצאת דופן מבליטה את האלגנטיות השקטה של הבגדים שמעליה ומשמשת כתבלין להופעה בלי לפרוץ גדר. אבל כשחיפשתי זוג נעליים לא שגרתי, בשיאה של עונת החתונות הנוכחית, שיככבו במעגל הריקודים הנשי של אחיות הכלה, חברותיה, וקרובותיה, הופתעתי לגלות שלא קל למצוא כאלה. ברוב החנויות יש דגמים "בטוחים", כמעט כולם בצבעים לא מחייבים מדי של בז', ורוד חיוור, קצת תכלת, וכמובן הרבה שחור. בסופו של דבר יגעתי ומצאתי, כמאמר הפתגם.

ומאחר שמקובל לחשוב שתמונה אחת שווה יותר מאלף מלים, הנה צילומיהם של כמה מן המותגים האלה, החורגים מהמרובעות, מופיעים כאן.

אתחיל בשלושה: בי יוניק, מיזו ובן ישי. לצד מקוריותם, עומדת לזכותם העובדה שהם תוצרת "כחול לבן", כלומר מציעים נעליים מיוצרות ומעוצבות בישראל. עוד פרט מעניין: בטנת הנעל מושקעת לא פחות מאשר הגפה. יש עליה הדפס פרחים ופרפרים למשל, ברמה גבוהה, כפי שרואים בזוג הסנדלים הוורודים המוצג כאן.

בי יוניק הוא מותג המושפע מארכיטקטורה, עם גזרות המשלבות קווים נקיים וא-סימטריה, גוונים פסטליים יחד עם זהב וכסף עזים ומובחנים.

בי יוניק

בי יוניקצילום: יח"צ

מיזו הוא המקורי שבשלושה, מעצם היותו טבעוני. הנעליים עשויות מחומרים סינתטיים דמויי עור איכותיים ומדבק בעל תקן אירופאי מחמיר המבוסס על בסיס מים.

ובן ישי הוא מותג ותיק מאוד, שנוסד בשנת 1955 ומתמקד רק בעור איכותי, וזאת בעידן שבו מייצרים משלבים בנעליים חומרים סינטטיים, בדים, גומי, פלסטיק וכו'.

בכיוון המנוגד ניצבת רשת "לאפייט" עם נעלי יבוא מהודרות שכמעט את כולן לא תמצאו ברשתות אחרות, כולל עקבים מפוסלים, חיתוכים מיוחדים ושיבוץ של אבני סברובסקי בעבודת יד. בקיץ 2017 ניתן למצוא ברשת הזו שלושה מותגים איטלקיים: אקדמיה, מודה די פאוסטו ואורלנדי ולנטינו. לצד הצבעים המקובלים של שחור, לבן וגוון עור (ניוד), יש כאן נעלים באדום, צהוב, זהב וכסף שבהחלט יגנבו את ההצגה בכל מקום. מותג נוסף, צרפתי, נקרא "אזור" (Azurée) שהוא אולי המפתיע בכל הדגמים המיוחדים שראיתי, כי הוא מציע נעליים שקופות. כף הרגל נראית בהן כאילו מרחפת באוויר. "לאפייט" ממשיכה לייבא גם מגפוני קיץ צבעוניים עם המון חלונות אוורור.

לאפייט

לאפייטצילום: יח"צ

לאפייט

לאפייטצילום: יח"צ

גם ברשת ניין ווסט יש נעליי עקב המשלבים את המבנה המקובל של סירה ועקבים גבוהים, אבל תמיד תוספת ההופכת אותן ל"אחרות". למשל, רצועות דקות באדום או שחור לבן מנומר, על נעל שחורה. דוגמאות נוספות: סנדל רצועות על עקב גבוה בשילוב עור לקה ורוד, סנדל עקב בצבע בז' בשילוב עור הפוך וניטים מתכתיים, נעל עקב בצבע גוף, סנדלים מהודרים בגווניט שמנת ואפור. המחיר ההתחלתי ברשת הזו הוא כ-200 שקלים.

אפילו ברשת המתמחה במחיריה הנוחים כמו קמדן אנד שוז מצאתי כמה דגמים שונים במובהק מהבינוניות המקובלת, כמו נעלי עקב בגזרת סירה אבל עם הדפס של פרחים אדומים ועלים ירוקים על רקע שחור, או כתמים מנומרים של לבן, שחור וכחול כהה. טווח המחירים כאן נע בין 129 ל-259 שקלים וטווח המידות רחב במיוחד: 35-43 שקלים.

קמדן אנד שוז

קמדן אנד שוזצילום: יח"צ