רוצים להצליח? פתחו שמיעה סלקטיבית

אין מתאים מחודש שבט-המסמל את הצמיחה ופריחת השקדייה, כדי להתחיל בטור חדש שיפתח אותנו להתבונן על החיים שלנו מתוך השאלות והכלים הנמצאים בעולם האימון. הדס מיטב בטור אימון אישי. מוכנים? יצאנו לדרך!

חדשות כיפה הדס מיטב 17/01/18 10:56 א בשבט התשעח

רוצים להצליח? פתחו שמיעה סלקטיבית
הדס מיטב, צילום: באדיבות המצולמת

"בשביל להצליח בחיים צריך עבודה מסודרת"

"להניק כל שעתיים זה סתם פינוק"

"צריך לשבת כל יום עם הילדים על שיעורי הבית"

"הבית חייב להיות נקי ומסודר"

ללא הרף נאמרות סביבנו אמירות, דעות, בכל נושא וסביב כל עניין. למשפחה שלנו, לחברים שלנו, לתקשורת, למחנכים, לכולם יש דעות, עצות, רעיונות. ואני מנסה להקשיב, להפנים, לעתים לרצות על מנת להתאים את עצמי לצפיות ממני כאישה, כאם, כבת, כחברה וכאשת מקצוע.

ומה איתי? מה אני באמת חושבת? מה הדבר שבאמת באמת נכון שאעשה?  

מהו הדבר שמנהל אותי ואת התגובות וההחלטות שלי??

מה שנאמר סביבי? מה שמצופה ממני? מה שיגידו עלי? ואיך יעריכו אותי?

כשאנחנו מונעים ממה שאחרים אומרים לנו וממה שיגידו עלינו אזי מוקד השליטה שלנו הוא חיצוני, אולם יש באפשרותנו לבחור ולחיות חיים בהם מוקד השליטה והתפעול הוא פנימי ומה שמנהל אותי זה מי שאני- התכונות שלי, הערכים שלי, האמונות שלי, הייעוד שלי והחזון שלי.

אני היא זו שבוחרת מה אני רוצה שינהל אותי.

תפקידו של תהליך אימון אישי הוא לחבר את האדם לעצמו, למי שהוא במיטבו, למי שהוא רוצה להיות, לכל השפע והטוב הנמצאים בתוכו פנימה, לחוזקות ולערכים שלו, ומשם לחולל שינוי וצמיחה בכל תחום עליו בחר המתאמן לעבוד.

אין מתאים מחודש שבט, המסמל את הצמיחה ופריחת השקדייה, לאחר השלכת ותרדמת החורף כדי להתחיל בטור חדש שיפתח אותנו להתבונן על החיים שלנו מתוך השאלות והכלים הנמצאים בעולם האימון. כל טור יביא אתו נושא אימוני אחר, יסביר עליו מעט וישלח אתכם עם שאלות לעבודת עומק פנימית בבית (פעם הייתי מורה, אז כך זה, תמיד יש שיעורי בית).

אז מה היום? היום אני מזמינה אתכם להיות קצת חרשים.

זה נכון שאנחנו נבנים ומתפתחים מתוך מה שאנחנו לומדים ושומעים, לסביבה בתוכה אנו חיים יש תפקיד חשוב בעיצוב של מי שאנחנו, אך לעתים, צריך לאגוף תריסים, לאטום אוזניים, לעצום עיניים, להקשיב פנימה ולשאול- מי אני??

ה'אני' שלנו מורכב ממספר רכיבים, היום נתייחס רק לחלק מהם, לתכונות, לערכים ולאמונות שלנו:

תכונות- מהם התכונות הטובות שלי? התכונות שמאפיינות אותי, שבזכותן השגתי את הדברים הטובים שהגעתי אליהם. (חריצות, טוב לב, רגישות, מסירות וכו')

ערכים-  אלו ערכים מנחים אותי ואילו ערכים אני רוצה שינחו אותי? ערכים שבאמת חשובים לי ואני רוצה שיהיו חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. (משפחתיות, רגישות לזולת, פשטות, נתינה וכו')

אמנות- אלו אמונות ותפיסות יש לי לגבי עצמי ולגבי המציאות שמקדמות אותי להשיג את מה שחשוב לי? אילו אמונות יש לי לגבי עצמי ולגבי מציאות חיי שמעכבות אותי מלהתקדם?

לפעמים קל לנו יותר להמשיך בשגרה של יום רודף יום, לא לחשוב יותר מידי וגם אם אנחנו מרגישים עמוק בפנים שיש בתוכנו משהו שמבקש שינוי, קשה למצוא את הזמן ואת האנרגיות כדי לעצור ולהתבונן פנימה.

בכל זאת, אני מציעה לכם לקחת דף ועט ואם לא רוצים לבד אז עם חבר טוב או בן/בת זוג ולעשות הכרות מעמיקה ומחודשת עם עצמי. בטוח תגלו שם המון דברים טובים, שממש חבל שלא תדעו על עצמכם, זה מטעין וממלא וגורם לנו לחיות כשאנחנו הרבה יותר מחוברים לעצמנו, למי שאנחנו היום, ולמי שאנחנו רוצים להיות...

 

"ויש אשר הקשבתו היא כ"כ מפולשה, עד שאובד הוא את הריכוז העצמי,

יודע הוא שמות רבים, רק את שמו שכח, ולא ידע. אז כל עמלו לריק הוא,

ואין לו תקנה כי אם ע"י ערלת אוזן כבירה, שמונעתו מכל הקשבה,

ואחרי ההירוס הגדול הזה, החרשות, שהיא איבוד כללי... הוא שב ומתחדש בצורה חדשה".

                     (הרב קוק, אורות הקודש ג, קלט)

 

הדס מיטב- מאמנת אישית. תומכת לידה. מעבירת הרצאות וסדנאות. Hadasm124@gmail.com

052-2090885.