צבעי הדגל - לא רק על הדגל!

ללבוש חולצה עם הדפס של דגל המדינה, להגיש עוגה ועליה קישוט אכיל בצורת דגל, אפילו לענוד צמיד ועליו תליון של דגל ישראל, תודו, את זה בדרך כלל לא נרשה לעצמנו כל השנה אלא ביום העצמאות.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 16/04/18 10:57 א באייר התשעח

צבעי הדגל - לא רק על הדגל!
עצמאות, צילום: shutterstock

בשבועיים האחרונים יש אופציות מקסימות כאלה שאפשר לכנות ישראליאנה (כחיקוי לפריטים דומים בארצות הברית המכונים אמריקנה), כמו מארז הפרלינים שהפיקה חברת שוקולאב במהדורה מוגבלת ועליהם ציפוי בצק סוכר בצורת הדגל הכחול לבן או הקישוטים האכילים לעוגות וקינוחים עם צורת הדגל של המותג עלמה, שמשווקת חברת גילרו וניתן להשיג ברשתות המזון. הם פרווה אגב כך שאפשר לקשט בהן קינוח לסוף ארוחת המנגל.

קישוטים אכילים

קישוטים אכיליםצילום: עלמה

שוקולאב

שוקולאבצילום: שוקולאב

בחברת שילב הדפיסו את דגל המדינה על חולצות טריקו לבנות, לתינוקות ומבוגרים, על חיתולי טטרא, על כובעים, אפילו על מגן שמש למכונית. החברה הודיעה שתחלק בבתי החולים בגדי גוף עם איורי הדגל ושנת השבעים לכל תינוק שייוולד ביום העצמאות.

מגן שמש

מגן שמשצילום: שילב

הזכרתי תליון דגל שניתן לצרף לצמיד, את זה ניתן להשיג בחנות תכשיטי הכסף תומס סאבו, בקניון עזריאלי בתל אביב. הצמידים הישראליים האלה עולים שם 119 עד 399 שקלים.

תליון

תליוןצילום: תומס סאבו

את הילדים אפשר לקרב למוטיב הדגל עם פאזל העצמאות של חברת ישראלטויס. הוא מכיל 70 חלקים היוצרים תמונה של ילד וילדה המחזיקים דגל גדול וגם את הטקס של ההמנון ואת סמל המדינה. מחירו המומלץ כ-30 שקלים. לישראטויס יש גם פאזל מפת ישראל, 84 חלקים, עם שמות הערים והיישובים באותיות מנוקדות, וגם עליו סמל המדינה והדגל. הקופסה כוללת פוסטר של מפת ישראל לתליה. כ-50 שקלים. ומשחק רביעיות בשם "ישראל" שעל קלפיו רואים צילומי נופים מהבניאס בצפון ועד כיף הדולפינים באילת. כל אלה הם פיתוח ישראלי כחול לבן ומיוצרים בארץ. אגב, בנושא מפת המדינה, אחת הג'סטות המרגשות והמשמעותיות לשנת ה-70 נעשתה על ידי רשת הבורסה לתכשיטים. היא משיקה בימים אלה תליון חדש המיוצר בארץ, בצורת מפת ישראל משובצת ביהלומים שחורים ולבנים. ישראל בתליון הזה כוללת את יהודה, שומרון והגולן... המחיר: 2490 שקלים.

פאזל

פאזלצילום: ישראטויס

לא כל הדגל, אלא מגן הדוד שבמרכזו, משולב בעשרות וריאציות של תליוני רשת רויאלטי וגם בחלק מהשעונים. מגן הדוד עשוי זהב לבן או צהוב ומשובץ יהלומים ואבני ספיר כחולות. טווח המחירים מגוון ומתחיל ב-296 שקלים עד 2950.

המחווה האולטימטיבית והכי יקרה לדגל המדינה מגיעה דווקא מחברה שוויצרית המייצרת את שעוני היוקרה המפורסמים של המותג הובלו. שבעים שעונים בסך הכול, כנגד שבעים שנות המדינה, מכילה מהדורה המיועדת כנראה לאספנים אמידים, עם לוח שעון כחול המעוצב באותיות עבריות במקום מספרים, ועל גבו מאחור מגן דוד והספר 70. בצד שמאל ניתן לראות של שנת הכרזת המדינה ובצד ימין את השנה הנוכחית, שנת ה-70. בצדדים חרוטים גם ענפי זית ובתחתית גב השעון הכיתוב: "עם ישראל חי". כל שעון מבין ה-70 האלה ממוספר בספרה סידורית, כמקובל ביצירות אמנות מקורית, והוא גם עולה כמו יצירת אמנות נחשבת: 42,770 שקלים.  

שעון

שעוןצילום: הובלו