פסח חלף ועודף המשקל נשאר - איך נפטרים ממנו?

אחרי שהחג חלף, ואיתו הארוחות משפחתיות, מאכלי החג המיוחדים וכל הפיקניקים בהם התפתנו לאכול יותר, זה הזמן לחזור לתזונה מאוזנת ולאורח חיים בריא וספורטיבי. איך? בכתבה שלפניכם.

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/18 11:19 כג בניסן התשעח

פסח חלף ועודף המשקל נשאר - איך נפטרים ממנו?
עודף משקל, צילום: shutterstock

טיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרה :

  • מנגנון הרעב והשובע – במהלך החגים הקיבה בדרך כלל מתרחבת  וצריכת המזון עולה, לכן מומלץ לחזור לארוחות מסודרות בשעות קבועות וליצור מערכת שעות של אכילה. לאחר מספר ימים הגוף כבר מכוון לעצמו מאותת לנו שהוא רעב.

  • אוכל זמין ומוכן – חשוב לדאוג שיהיה אוכל מוכן וזמין כדי שלא להתפתות לחטוף על הדרך. ככל שהירקות והפירות יהיו נגישים יותר, כך הצריכה שלהם תגדל.

  • שגרה – לאחר החגים זה הזמן להוציא מהבית את כל הפיתויים: מאכלי חג ,שוקולדים ועוגות.

  • הקפידו על ארוחת הבוקר – ארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום. שוברת את צום הלילה ותורמת לריכוז, ערנות ושמירה על משקל תקין.

  • הקפידו על שעות שינה – רוב האנשים הבוגרים זקוקים ל-8 שעות שינה בלילה, חוסר שעות שינה נמצא קשור לעודף משקל, כמו כן נמצא קשר לשינויים ברמות הורמונים שונים כגון עליה בהורמון הרעב וירידה בהורמון המשרה שובע לכן צריך להקפיד על שעות שינה כדי לקבל את הורמון השובע.

  • הקפידו על שתיית מים – המרכיב העיקרי של גוף האדם הוא מים, שתיית מים גורמת לתחושת שובע ויעילה לשריפת שומנים, חשוב לקחת בקבוק מים בתיק לשתות לאחר שתיית כוס קפה לאלו שקה לשתות מים ניתן להוסיף למים לימונית , נענע, לימון ולשדרג את טעם המים.

  • שלבו בשגרה פעילות גופנית – רובנו ממעטים לזוז ונמצאים רוב היום בחוסר תנועה, ההמלצה לירידה במשקל היא 150,000 צעדים ביום, נסו להכניס פעילות גופנית לשגרה כמו הליכה, שחיה, ריצה, רכיבה עוד בין פעמיים בשבוע.


סבלנות- כדי לשמור על משקל תקין צריך התמדה וסבלנות, לעיתים הרצון להגיע לתוצאות מהירות ומידיות מכשיל אותנו וגורם לנו להתייאש חשוב לזכור כי מה שיורד לאט בד"כ נשאר לאורך זמן ארוך יותר וההשקעה משתלמת.   

 

הטיפים באדיבות  - הרבלייף דרך חיים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן